نشریه‌های کودکان خوزستانی در جشنواره‌ی رضوی شرکت داده می‌شود

کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با شرکت در بخش نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی جشنواره رضوی عشق و ارادت خود را به امام هشتم شیعیان ابراز می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این زمینه شهناز قنواتی مسوول کانون رامشیر گفت: اعضای کانون این شهر پس از مدت‌ها تلاش گروهی توانستند نشریات دیواری خود را برای شرکت در جشنواره‌ی رضوی آماده کنند.
وی افزود: کودکان و نوجوانان رامشیری از ابتدای تابستان در دو گروه با راهنمایی و همراهی مربیان مرکز این کار را آغاز کرده‌اند.
بر اساس این گزارش کودکان و نوجوانان عضو مرکز شماره 2 بهبهان نیز با ساخت نشریه الکترونیکی در بخش نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی شرکت خواهند کرد.
احترام مسرور مسوول این مرکز نیز گفت: کودکان و نوجوانان عضو این مرکز در جشنواره‌ی رضوی با تشکیل دو گروه اقدام به ساخت دو نشریه الکترونیکی کردند.
وی سیره اخلاقی، عملی و احادیثی از امام رضا(علیه‌السلام) را موضوعات این دو وبلاگ عنوان کرد و یادآور شد: این دو نشریه جهت داوری استانی به واحد کارشناسی فرهنگی کانون خوزستان ارسال خواهد شد.
گفتنی است محورهای بخش نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی جشنواره‌ی رضوی شامل «معرفی شخصیت امام رضا(علیه‌السلام)»، «منسوبین و خانواده‌ی آن حضرت»، «آداب و رسوم مردم در مناطق مختلف درباره‌ی استقبال و بدرقه‌ی زائر»، «حرم مطهر امام (علیه‌السلام)» و سایر موارد مرتبط با آن است که در بخش نشریات کاغذی آن گروه‌های سنی (10 تا 12 سال)، (13 تا 15 سال) و (16 تا 17 سال) و در بخش نشریات الکترونیکی گروه های سنی (13 تا 15 سال) و (16 تا 17 سال) شرکت می‌کنند.
آخرین مهلت ارسال فرم مشخصات شرکت‌کنندگان و اعلام آدرس اینترنتی نشریات الکترونیکی 15 مرداد 1393 اعلام شده است و یکم تا چهارم شهریور 1393 اسامی برگزیدگان منتشر خواهد شد.
گفتنی است جشنواره‌های رضوی کانون امسال به صورت متمرکز و از سوی دبیرخانه‌ی مرکزی آن در تهران برگزار و داوری می‌شود.
بر اساس این گزارش فراخوان جشنواره ملی رضوی در حوزه‌ی کودک و نوجوان با 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» منتشر شده و بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  قرار دارد.
دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان این جشنواره در تهران، خیابان فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع شده است.
هم‌چنین شماره تلفن 88967421، نمابر 88967414 و رایانامه dmf@kanoonparvaresh.com نیز برای ارتباط با دبیرخانه در نظر گرفته شده است.