فراخوان هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فراخوان و شیوه‌نامه هفدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی را با رویکردی جدید منتشر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این جشنواره با وقفه‌ای یکساله، اما با پشتوانه‌ی علمی پژوهشی در قالب رویکردی جدید در زمستان سال جاری برگزار خواهد شد.
بر همین اساس حذف مرحله منطقه‌ای و حذف رقابت در مرحله‌ی پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی از جمله تغییرهای اساسی این جشنواره نسبت به دوره‌های گذشته به شمار می‌رود.
همچنین برگزاری جشن قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور، یکسان‌سازی برنامه‌های قصه‌گویی سازمان، برنامه‌ریزی و اجرای جشنواره از مبدا اصلی یعنی مراکز فرهنگی هنری و پس از آن به صورت استانی، تقدیر از قصه‌گویان کتابخانه‌ای و شرکت قصه‌گویانی که برای کودکان با نیازهای ویژه قصه‌گویی می‌کنند از جمله رویکردهای این دوره از جشنواره است.
بر همین اساس قصه‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره هم‌چون سال‌های گذشته در 3 بخش «قصه‌گویان کانونی» شامل مربیان فرهنگی، هنری، ادبی، قصه‌گویان مراکز فراگیر و تمامی همکاران شاغل در کانون، «قصه‌گویان آزاد» شامل عموم شرکت کنندگان با شرایط سنی بالای 19 سال و «قصه‌گویان بین‌الملل» قصه‌گویان متقاضی از دیگر کشورها، مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.
 بر اساس این خبر، با توجه به آزاد بودن موضوع جشنواره، قصه‌گویان می‌توانند قصه‌هایی با درون مایه آموزشی، تربیتی با گرایش‌های مذهبی، علمی، تاریخی، اجتماعی با شیوه‌های مناسب ارایه کنند.
گفتنی است زمان ارسال لوح فشرده و مستندهای مربوط به قصه‌گویان برگزیده استانی به دبیرخانه تا 31 شهریور، ارزیابی ستاد در بخش‌های متعدد و بین‌الملل مهر و آبان، اعلام اسامی برگزیدگان آذر ماه و برگزاری مرحله بین‌المللی هفدمین جشنواره قصه‌گویی زمستان سال 93 تعیین شده است. 
برای مشاهده شیوه‌نامه کامل این جشنواره اینجا کلیک کنید.