برنامه‌هایی برای تجلیل از برگزیدگان استانی جشنواره‌ رضوی در سراسر کشور

برگزیدگان استانی جشنواره‌‌ی کودک و نوجوان رضوی هم‌زمان با جشن دهه کرامت در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در یکی از این آیین‌ها که در مرکز فرهنگی‌هنری شماره 2 کانون رشت برگزار شد، اسفندیار ضیائی معاون فرهنگی کانون استان گیلان با تبریک اعیاد خجسته میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، یاد و خاطره‌ی شهدای هفته دولت را گرامی داشت و افزود: شهدای انقلاب اسلامی با تاسی و پیروی از امامان معصوم‌ (علیهم‌السلام) راه زندگانی خود را انتخاب کرده‌اند و ما نیز وظیفه داریم با الگو گرفتن از سیره عملی این بزرگ‌واران آنان را سرمشق خود قرار دهیم و راه پرافتخارشان را ادامه دهیم.
ضیائی در جشن دهه کرامت از کودکان و نوجوانان خواست در مورد سیره و سبک زندگانی امامان معصوم (ع) تحقیق و مطالعه کرده و آنان را با علم و آگاهی، الگوی خود قرار دهند تا به درجه کمال، پیشرفت و سعادت نایل شوند.
در ادامه‌ی این آیین، مجری برنامه با معرفی کتاب "خدا رنگ گلابی" از مهمان ویژه جشن دعوت کرد تا با خوانش سروده‌های خود، مهمانان را با دنیای شعر و ادب بیشتر آشنا کند.
احمد خدادوست شاعر کودکان با خوانش شعر "شکوفه دعا" دل‌ها را به شهر گنبد طلا پرواز داد و شوق زیارت امام هشتم (ع) را به دل‌ها نشاند.
در ادامه، اعضای فعال مراکز شماره یک، دو و مجتمع کانون رشت به خوانش آثار ادبی خود پرداختند.
معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) توسط عضو فعال مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو رشت با استفاده از طرح دیواری، برگزاری کارگاه حدیث توسط اعضای کانون و اجرای مسابقه جمله‌های زیبا برای مادران که به دختران خود هدیه کردند از دیگر برنامه‌های این روز بود.
هم‌چنین اجرای سرود با عنوان "غریب آشنا" توسط اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون سیاهکل که در سال گذشته به مرحله‌ی کشوری جشنواره سرود رضوی راه‌یافت، از جمله برنامه‌های جذاب جشن کرامت بود.
در پایان برگزیدگان استانی جشنواره‌‌های سراسری امام رضا(ع) با اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل کانون استان گیلان و جایزه مورد تشویق قرار گرفتند.
گفتنی است بیش از 500 اثر از مراکز فرهنگی و هنری کانون استان گیلان جمع‌آوری و آثار برگزیده به دبیرخانه کشوری جشنواره‌ی رضوی ارسال شد که در این بین جمعی از منتخبان استانی مورد تشویق قرار گرفتند.

معرفی برگزیدگان استانی آذربایجان‌شرقی
هم‌زمان با دهه کرامت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز برترین‌های جشنواره رضوی خود را معرفی کرد.
در این مراسم که هم‌زمان با نخستین روز از دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه ‌(س) برگزار شد با برنامه‌های متنوعی همراه بود. در این برنامه جمعی از کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون استان و خانواده‌های آن‌ها حضور داشتند.
در عین حال در این برنامه اسامی برگزیدگان بخش‌های داستان کوتاه رضوی، خاطرات زیارت، نقاشی، نشریه نگاری رضوی و تحقیق و پژوهش رضوی معرفی و از آنان تقدیر شد.

برپایی نمایشگاه «آفتاب هشتم» در کانون اصفهان
نمایشگاه «آفتاب هشتم» به مناسبت دهه کرامت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان برپا شد.
این نمایشگاه با موضوع نشریه دیواری، کتاب‌سازی رضوی، خاطرات زیارت و شعر رضوی تا 16 شهریورماه در مرکز فرهنگی هنری شماره 3 کانون اصفهان پذیرای عموم علاقه‌مندان خواهد بود.
بر این اساس، در این نمایشگاه 90 اثر کتاب‌سازی رضوی،40موضوع نشریه‌دیواری و بیش از 25 اثر ادبی به نمایش گذاشته شده است.

جشن دهه کرامت در کرج
اعضا نوجوان مرکز شماره 2 کرج در ویژه برنامه این مرکز به مناسبت گرامی‌داشت دهه کرامت شرکت کردند.
پخش مولودی ویژه این دهه، شعرخوانی ویژه توسط ساغر تعاطفی عضو نوجوان مرکز، مشاعره ویژه با استفاده از اشعار رضوی توسط اعضا نوجوان حامد شیخیان و عرشیا نظری، پخش نماهنگ معرفی شخصیت امام رضا (ع)، قصه‌گویی قصه "تعیین دستمزد قبل از کار" توسط فاطمه علیپور مربی مسوول مرکز شماره 2 کرج و برگزاری کارگاه‌های ویژه هنری (نقاشی و خوشنویسی ) توسط اعظم پاینده (مربی نقاشی مرکز) و مهین مظهرپور (مربی خوش‌نویسی مرکز) از برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود .
فاطمه علیپور مربی مسوول مرکز در سخنانی دهه کرامت و "روز دختر" را به اعضا نوجوان دختر مرکز تبریک گفت.
در پایان این نشست علی‌رضا جلالی مدیرکل کانون استان البرز با حضور در کارگاه‌ها از فعالیت‌های اعضای کانون دیدن کردند .
در این آیین فرزانه عطار صحراگرد رابط رضوی و طاهره گرمسیری کارشناس فرهنگی کانون استان البرز حضور داشتند.