نغمه‌های رضوی در اصفهان طنین‌انداز شد

بیش از 150 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان اصفهان با شرکت در جشنواره استانی سرود رضوی عشق و ارادت خود را به حضرت امام رضا(علیه السلام) ابراز کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هم‌زمان با جشن‌های دهه کرامت، ششمین جشنواره سرود استانی با موضوع حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه اسلام) و سیره رضوی در مجتمع فرهنگی هنری کانون اصفهان برگزار شد.
بر اساس این گزارش گروه‌های سرود از مراکز فرهنگی‌هنری کانون استان اصفهان روز 9 شهریور در دو نوبت صبح و بعداز ظهر به اجرای برنامه پرداختند.
در ابتدای این مراسم سید حامد عسگری‌فر مدیر کل کانون اصفهان ضمن قدردانی از تلاش‌ تمامی همکاران در برگزاری باکیفیت این جشنواره و دیگر برنامه‌های رضوی گفت: امسال کانون استان اصفهان با ارسال بیش از 800 اثر در 8 موضوع «داستان کوتاه و خاطرات زیارت رضوی»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، «قصه‌گویی رضوی»، «تحقیق و پژوهش رضوی»، «نمایش عروسکی رضوی»، «عکاسی رضوی»، «نقاشی رضوی» و «شعر رضوی» به دبیرخانه مرکزی جشنواره رضوی کانون در تهران مشارکتی فعال و گسترده در این ویژه برنامه‌ها داشته است.
وی در ادامه موفقیت اعضای مراکز کانون در جشنواره‌های مختلف رضوی را به مربیان و نوجوانان مراکز تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با تلاش بیشتر مربیان در سال‌های آینده نیز شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانان اصفهانی در جشنواره‌های رضوی باشیم.
بر همین اساس در نوبت صبح اعضای مراکز فرهنگی‌هنری شماره 11 کانون اصفهان، زیار، چرمهین، فریدون‌شهر و مبارکه به ترتیب با سرودهای«من دست خالی آمدم»، «حریم عشق»، «مسافر غریب»، «طنین عشق»، «سرزمین پاک» و «بوی سیب» برنامه‌های خود را اجرا کردند.
هم‌چنین گروه سرود مرکز فرهنگی‌هنری کانون باغ‌بهادران با اجرای سرود «زائر»، مرکز شماره 4  اصفهان با سرود «حضرت باران»، نوجوانان خمینی شهری با اجرای «عطر رضا» و  سرود ضامن آهو اثر اعضای مجتمع فرهنگی هنری کانون اصفهان در نوبت عصر نغمه‌های رضوی را در اصفهان طنین انداز کردند.
گفتنی است در حاشیه این جشنواره نیز نمایشگاهی از آثار نقاشی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون استان اصفهان با موضوع نقش ضریح خورشید برپا شد.
نمایش‌نامه‌خوانی، قصه‌گویی و نمایش خلاق از دیگر برنامه‌های ششمین جشنواره سرود استانی با موضوع امام رضا و سیره رضوی بود که با استقبال کودکان و نوجوانان علاقه‌مند همراه بود.
کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اصفهان به مناسبت دهه کرامت ویژه برنامه‌های مختلفی از جمله جشنواره سرود استانی رضوی، نمایشگاه آثار نقاشی‌های رضوی اعضا، نمایشگاه نشریه دیواری، کتاب‌سازی رضوی، خاطرات زیارت و شعر رضوی را به همراه دیگر فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری در سطح استان برنامه‌ریزی کرده است.