برگزاری نمایشگاه آثار رضوی کودکان در خوزستان و سیستان و بلوچستان

نمایشگاه آثار رضوی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان هم‌زمان با دهه کرامت برپا شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایشگاه‌ها با هدف ترویج فرهنگ و سیره‌ی رضوی و ترغیب و آشنایی اعضای کانون نسبت به فرهنگ اسلامی و توانمندی فرهنگی، هنری و ادبی اعضا در قالب و فرم یک فعالیت مذهبی در مراکز فرهنگی و هنری کانون سراسر کشور برپا می‌شود.

نمایشگاه آثار رضوی کودکان خوزستانی عضو کانون در بهبهان
امام جمعه شهرستان بهبهان در مراسمی که، مدیرکل کانون استان، رییس و اعضای شورای شهر شهرستان بهبهان و جمعی از کودکان و نوجوانان بهبهانی حضور داشتند نمایشگاه آثار رضوی کودکان و نوجوانان خوزستانی با عنوان «هشتمین صحن آسمان» را افتتاح کرد.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه امام جمعه شهرستان بهبهان ضمن تشکر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این نمایشگاه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی کانون برای کودکان و نوجوانان را بسیار تأثیر‌گذار دانست و شاخصه این فعالیت‌ها را پایایی اثرات این فعالیت‌ها در ذهن بچه‌ها عنوان کرد.
همچنین در این برنامه رییس شورای شهر شهرستان بهبهان از حمایت‌های شورای شهر و شهرداری بهبهان از مراکز کانون این شهرستان خبر داد و گفت: مراکز کانون شهرستان بهبهان از جمله مراکز فرهنگی هستند که با جدیت و تلاش وافر و تأثیرگذار در حال خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان این خطه از ایران اسلامی هستند و ما اعضای شورای شهر حمایت از این مرکز فرهنگی را وظیفه خود می‌دانیم.
در ادامه مدیرکل کانون خوزستان در بیاناتی از زحمات کارشناس و مربیان کانون در حوزه‌ی امیدیه تشکر کرد و یادآور شد: کانون استان خوزستان همزمان با ایام دهه کرامت در شش شهر استان خوزستان اقدام به برگزاری نمایشگاه دست‌آوردهای رضوی کرده است که این نمایشگاه یکی از آن‌ها است.
وی همچنین از برگزاری جشن‌های مختلف در مراکز کانون خبر داد و افزود: در این نمایشگاه، 52 اثر عکس، 26 اثر نشریه دیواری، 91 اثر نقاشی، 93 اثر ادبی (شعر، خاطره و داستان) و 14 اثر قصه‌گویی و 7 اثر نمایش‌نامه‌خوانی اعضا و مربیان مراکز کانون شهرهای بهبهان، ماهشهر، آغاجاری، بندرامام، هندیجان، رامشیر و امیدیه در نمایشگاه آثار جشنواره‌ی کودک و نوجوان رضوی به نمایش گذاشته شده است.
گفتنی است اجرای گروه سرود رضوی، اجرای قصه‌گوی برتر استانی جشنواره رضوی، پخش کلیپ فعالیت‌های صورت گرفته مراکز کانون حوزه‌ی امیدیه و بهبهان از دیگر برنامه‌های مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار رضوی کودکان و نوجوانان با عنوان «هشتمین صحن آسمان» بود.

جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) در کانون استان سیستان و بلوچستان
جشن بزرگ میلاد امام رضا‌(ع) و افتتاح نمایشگاه آثار رضوی با حضور اعضای مراکز و مسوولان استانی در کانون استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
بر این اساس، در این‌نمایشگاه 300 اثر رضوی، در قالب فعالیت‌های هشت‌گانه جشنواره ملی رضوی، به نمایش‌ گذاشته‌ شد و هم‌چنین کارگاه آموزش پویانمایی رضوی نیز در این نمایشگاه برپا شد.
سخنرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرای سرود توسط اعضای مراکز هیرمند و 5 زاهدان و مولودی‌خوانی عضو نوجوان کانون، از دیگر برنامه‌های این‌ جشن بود که در میان تشویق‌های کودکان و نوجوانان به پایان ‌رسید.
گفتنی‌است در این جشن علاوه بر مدیرکل و معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهردار منطقه‌ی 1 زاهدان، رییس اداره‌ی آموزش پیش دبستانی اداره‌کل آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش، معاونت آموزش فرماندهی نیروی انتظامی، معاون فرهنگی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و جمعی از خبرنگاران رسانه‌های استان حضور داشتند.