نشان؛ جایزه‌ای که از فنلاند به دختر نقاش ایرانی رسید

نقاشی یک کودک هنرمند ایرانی موفق به دریافت نشان و دی‍پلم افتخار پانزدهمین نمایشگاه سه سالانه نقاشی کودکان «های وینکا» در کشور فنلاند شد و ۳ کودک و نوجوان دیگر نیز دیپلم‌های افتخار این رقابت هنری را به دست آوردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «هستی معین» نام دختری 11 ساله از باغ ملک خوزستان است که اثر نقاشی زیبای او از سوی کانون به مسابقه‌ی نقاشی فنلاند ارسال شده و برای کشور نشان و دیپلم افتخار به ارمغان آورده است.
هستی تصویری رنگارنگ از تلاش مردان و زنان ایرانی برای برداشت گندم را در نقاشی خود به روی کاغذ آورده است.
پانزدهمین نمایشگاه سه سالانه نقاشی کودکان «های وینکا» کشور فنلاند در سال 2014، که با موضوع «غذا» (فرهنگ و آداب غذا خوردن و روش‌های تهیه غذا، غذاهای مصرفی) و با هدف ترویج آموزش هنر و هنرهای تجسمی به ‌صورت ملی و جهانی با همکاری متخصصان هنر، فرهنگ و آثار هنری و تشویق و آموزش افراد به کسب تجربه از دنیای هنر برگزار شد.
در این رقابت سما مختاری 11ساله از ارومیه آذربایجان‌غربی، فاطمه کریمیان   15ساله از ازنا لرستان و محدثه خسروی    11 ساله از چابهار در سیستان و بلوچستان نیز دیپلم افتخار دریافت کردند.
نمایشگاه آثار برگزیدگان این مسابقه در حالی طی روزهای 7 آبان تا 23 آذر در مرکز فرهنگی «ویلا آرتو» شهر «های‌وینکا» برپا شده است که در مجموع 5880 اثر از 77 کشور جهان از جمله 10 اثر نقاشی اعضای کانون از ایران به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود.