آزمون بین‌المللی زبان اسپانیایی در کانون زبان ایران برگزار شد

کانون زبان ایران برای سومین بار آزمون زبان اسپانیایی (DELE) را روز اول آذر در شهرهای تهران، اصفهان و شیراز برگزار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کانون زبان ایران وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال 1392 از سوی موسسه سروانتس اسپانیا به عنوان تنها مرکز رسمی آموزش زبان در ایران مجوز برگزاری آزمون (DELE) را دریافت کرد.
پیش‌تر این موسسه‌ معتبر از سال 2005 میلادی با همکاری سفارت اسپ‍انیا و برخی از دانشگاه‌های ایران اقدام به برگزاری این آزمون می‌کرد.
بر اساس این گزارش این آزمون هرسال در2 نوبت بهار و پاییز به صورت هم‌زمان با آزمون بین‌المللی از سوی کانون زبان ایران برگزار می‌شود که اولین آن در پاییز 92 با 74 شرکت‌کننده، دومین دور در خرداد93 با حضور 134 داوطلب و سومین نوبت آن با حضور 174 داوطلب اول آذر 93 برگزار شد.
هم‌چنین با پیگیرهای انجام شده، تعدادی از کارشناسان گروه زبان اسپانیایی کانون زبان ایران و دیگر کارشناسان باتجربه در این زمینه برای همکاری در برگزاری این آزمون دعوت و به منظور گذراندن دوره تربیت «متخصصان برگزاری آزمون» به موسسه سروانتس معرفی شدند.
این افراد، پس از گذاندن دوره‌های مربوط به هر سطح و دریافت تاییدیه موسسه سروانتس، به عنوان کارشناسان برگزاری DELE با کانون زبان ایران همکاری می­کنند.
گفتنی است: موسسه سروانتس (به نام وزارت فرهنگ و علوم اسپانیا و با مشارکت دانشگاه سالامانکا) این دیپلم‌ها را در شش سطح اعطا می‌کند و مدرک DELE معتبرترین مدرک بین‌المللی در زبان اسپانیایی با اعتبار جهانی و دایمی است.
این آزمون امسال روز اول آذر در 6 سطح A1 ،A2 ، B1 ،B2 ،C1 ،C2   برگزار شد.