برنامه‌های دهه فجر امسال برای کودکان ایرانی خاطره‌انگیز می‌شود

در نخستین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی بر اهمیت زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر مخاطبان به ویژه خردسالان در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب تاکید شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طراحی و اجرای برنامه‌های شاد و بانشاط برای بیش از 900 مرکز کانون، 200 مرکز کانون زبان و کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و مشارکت بیشتر برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیما در این برنامه‌ها از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
محسن حموله مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و جانشین کمیته در این جلسه با اعلام عناوین روزهای برگزاری سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب تاکید کرد که روز 18 بهمن با توجه به نام‌گذاری با عنوان انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی، عدالت و تمدن اسلامی، زمینه‌ی مناسبی است که بخشی از برنامه‌های کمیته برای این روز طراحی و برنامه‌ریزی شود.
وی هم‌چنین خواستار مشارکت بیشتر اعضای کمیته در برنامه‌های ملی مانند 12 بهمن، 22 بهمن و عطر افشانی مزار شهدای انقلاب اسلامی در برنامه‌ی گلبانگ لاله‌ها شد.
حموله هم‌چنین از طراحی و چاپ پوستر کمیته به همین مناسبت از سوی کانون خبر داد.
جانشین کمیته کودک و نوجوان در همین حال از اعضای کمیته خواست که نسبت به برگزاری جشن‌های درون سازمانی، زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر مخاطبان در برنامه‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان و کارشناسان سازمان‌ها در طراحی و اجرای برنامه‌های دهه فجر و تشکیل منظم جلسات برنامه‌ریزی در استان‌ها و سازمان‌های عضو کمیته اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
همکاری بیشتر صدا و سیما با کمیته کودک و نوجوان در تبیین ارزش‌های انقلاب و معرفی رویدادها و شخصیت‌های موثر در پیروزی انقلاب درخواست دیگری بود که مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این جلسه مطرح کرد.
حموله در پایان گفت که اعضای این کمیته می‌توانند مانند زنجیری به‌هم پیوسته در حوزه‌ی فرهنگ، برنامه‌های خوب و با نشاط و خاطره‌انگیزی را برای جشن‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب طراحی کنند.
در این جلسه داود رضایی معاون مدیر‌کل روابط عمومی و نماینده کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این که این مجموعه دارای نزدیک به 400 اردوگاه دانش‌آموزی است از طراحی برنامه‌هایی برای دهه فجر امسال ویژه‌ی کودکان و نوجوانان تحت پوشش کمیته خبر داد.
وی توضیح داد که کمیته امداد، گروه‌های سنی مختلفی را پوشش می‌دهد و امیدواریم برنامه‌های دهه فجر امسال به نحو شایسته‌ای برگزار شود.
هم‌چنین سیدمجتبی عسگری نماینده گروه کودک و نوجوان رادیو ایران با بیان این دغدغه که نسل‌های جدید باید با انقلاب اسلامی آشنا شوند توضیح داد که رادیو و صدا و سیما برنامه‌های شاد و متنوعی را برای دهه فجر امسال طراحی کرده‌اند و در روز 22 بهمن هم گروه برنامه‌ساز در مسیر راهپیمایی برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا می‌کند.
وی اظهار امیدواری کرد که اعضای کمیته با هم‌فکری یک‌دیگر، کاری کنند که علاوه بر روز 22 بهمن دهه فجری خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان رقم زده شود.
در ادامه این نشست کیان جوادی دبیر کمیته کودک و نوجوان نیز گزارشی از مصوبات جلسه‌های ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، ارایه کرد.
مسوولیت کمیته کودک ونوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی بر عهده‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و علاوه بر رادیو و کمیته امداد امام خمینی(ره)، نمایندگان سازمان بهزیستی کشور، برنامه‌های کودک سیمای جمهوری اسلامی و انتشارات مدرسه نیز در این کمیته عضویت دارند.
در همین حال ترکیبی از این اعضا با مسوولیت مدیران کل کانون در استان‌های مختلف کشور کمیته‌های استانی کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را تشکیل می‌دهند.