هر مربی کانون یک پژوهش‌گر است

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با پرداختن به امر پژوهش، باید پژوهش‌گرانی حرفه‌ای باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان محمدعلی شامانی مشاور عالی مدیرعامل کانون در مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان هفتمین جشنواره هفته پژوهش کانون بود.
مشاور عالی مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد: شرایط باید برای مربیان کانون به گونه‌ای فراهم شود که حرف‌های تازه خود را نه تنها در کرسی‌های دانشگاهی ایران، بلکه در سطح بین‌المللی بیان کنند.

وی با متفاوت خواندن مخاطبان، ادامه داد: امروز در دنیا با طرح پرسش و پژوهش، اقدام به تولید ثروت می‌کنند و دانایی به مزیتی برای کشورها تبدیل شده است.
شامانی تاکید کرد: پرسش‌گران را ارج نهید و پرسش‌گری را رواج دهید چراکه امروز دنیا با پرسش تولید ثروت می‌کند.
مشاور عالی مدیرعامل کانون، چرایی و پرسش‌گری را گام اول دانایی دانست و یادآور شد: ما باید راهبرد پژوهش را در کانون مشخص کنیم.
شامانی تصریح کرد: لازم است در کانون یک جریان با معیار و سنجش دقیق ایجاد کنیم و این کیفیت باشد که فعالیت‌های کانون را معنا می‌کند.

وی افزود: سال آینده از این منظر سال سختی برای کانون خواهد بود که امید است به همت پژوهش‌گران به سویی برویم که بخشی از یافته‌ها به دانش پایدار تبدیل شود.

شامانی میل به دانایی را برنایی، زندگی، شور و امید دانست و در ادامه گفت: دانایی، زیبایی است و شکوه انسان‌ها به دانایی آنان است و کسانی که داناترند، مسوولیت و رنجشان بیشتر است.
مشاور عالی مدیرعامل در پایان با اشاره به این‌که ما باید به دنبال یادگیری برویم و این میل باید پیوسته در ما جریان پیدا کند، اضافه کرد: چالاکی و فربهی سازمان به این است که می‌تواند دانش ضمنی را به دانش سریع تبدیل کند و آن را به دنیا عرضه کند.
در این مراسم از پژوهش‌گران برتر در دو بخش بزرگسال و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری تقدیر شد.