مدیرعامل: رابطه‌ی حراست با کارکنان کانون متحول شده است

محمدصالح مذنبی در آیینی رسمی به عنوان مدیر جدید دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب و از تلاش‌های رضا قمر‌زاده مدیر سابق این دفتر قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در حالی این حکم را صادر کرده است که قمرزاده از چند ماه پیش به عنوان مدیرکل کانون استان تهران منصوب شده بود.
بر همین اساس مراسمی در روز اول اردیبهشت 1394 در مجتمع مرکزی کانون و با حضور مدیرعامل و اعضای شورای معاونان کانون مراسمی برای معرفی مدیر جدید برگزار شد که در آن مسوولان سازمان حراست کل کشور و اداره فرهنگی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی نیز حضور داشتند.
این در حالی است که مدیرعامل کانون در سخنرانی کوتاه خود اذعان کرد که در دوره‌ی جدید فعالیت‌های حراست کانون - طی حدود 1 سال - تحول قابل توجهی در تعامل این مجموعه با مدیران و کارکنان کانون همچنین مجموعه‌های بیرون از کانون ایجاد شده است.
حاجیان‌زاده تاکید کرد این تحول تنها انجام یک ماموریت جاری نبود، بلکه از این راه تحولی  در فضای عمومی کانون ایجاد شد و امیدوارم این روند بهتر از گذشته ادامه پیدا کند.
وی اضافه کرد برای ما مهم بود و انتظار داشتیم که حراست در کانون - به عنوان یک مجموعه فرهنگی - علاوه بر عمل به وظایف ذاتی، در جلوه‌ی عمومی و بیرونی خود در کانون رضایت‌مندی، احساس آرامش، امنیت و امنیت روانی ایجاد کند که خوشبختانه این امر در زمانی حتی زودتر از انتظار ما اتفاق افتاد.
مدیرعامل کانون در عین حال تصریح کرد فضای ناامن تنها باید برای کسانی ایجاد شود که قصد دارند مجموعه را به تخلف یا انحراف سوق دهند و تردیدی نیست که فضا برای آن‌ها و کسانی که می خواهند کانون را به حاشیه ببرند، ناامن خواهد بود. در غیر این صورت حراست باید به ایجاد فضایی آرام، دلنشین و دوست‌داشتنی کمک کند.
در این مراسم لوح قدردانی مدیرعامل از رضا قمرزاده و حکم انتصاب محمد صالح مذنبی به آن‌ها اعطا شد.
بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون در حکم انتصاب مدیر دفتر مرکزی حراست به هدف‌هایی مانند نگاهی دقیق، عمیق و همه جانبه به فعالیت‌های کانون، تحلیل اوضاع و ارایه مشاوره، انجام ماموریت‌های محوله از سوی مدیرعامل برای بررسی فعالیت‌ استان‌ها و واحدهای ستادی، تحلیل محتوا و نقد و بررسی تولیدات کانون، بررسی تهدیدها، آسیب‌ها و فرصت‌های کانون، رعایت اصل کرامت انسانی در مواجهه با همکاران و ارباب رجوع و ... اشاره کرده است.
«محمد‌صالح مذنبی» دانش‌آموخته‌ِی رشته‌ی فلسفه تعلیم و تربیت در مقطع کارشناسی ارشد و دانشجوی مقطع دکتری همین رشته است.
او از یک سال پیش به عنوان مشاور با رضا قمرزاده در دفتر مرکزی حراست کانون همکاری می‌کرد.
در مراسم معرفی رسمی این مدیر جدید کانون، مدیرکل محیط‌های فرهنگی سازمان حراست کل کشور عملکرد حراست کانون را در دوره‌ی جدید مثبت ارزیابی کرد و گفت عملکرد مطلوب حراست از نظر ما تحقق ایده جذب حداکثری و دفع حداقلی است.
مدیرکل فرهنگی وزارت اطلاعات نیز در این مراسم، کانون را یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های امنیت‌ساز در کشور توصیف کرد که ماموریت و هدف اصلی آن متوجه هسته‌ی اصلی فرهنگ و هنر یعنی کودکان و نوجوانان آینده ساز است.
وی افزود: اگر دستگاه‌هایی مانند کانون به خوبی به وظایف خود عمل کنند چشم‌انداز مناسبی برای امنیت و امنیت فرهنگی ترسیم خواهد شد.
به گفته‌ی وی در دوره‌ی جدید، حس همدلی و احساس امنیت در تعامل با حراست در کانون بیشتر شده است.
محمد صالح مذنبی مدیر جدید دفتر مرکزی حراست کانون نیز در این مراسم گفت که در عین حفظ برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های مثبت این دفتر چند محور اصلی را مانند تفکر راهبردی و برنامه محور، پرهیز از روزمرگی، توسعه دانش تخصصی حراست، تهیه مقدمات برای توسعه‌ِ‌ی محتوا و نرم افزار و سخت‌افزار، طراحی مدل اجرایی برای توسعه امنیت فرهنگی و گسترش ارتباط با بدنه‌ی ستادی مدیران ارشد و میانی و استانی کانون را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی تاکید کرد ایجاد امنیت برای کارکنان کانون موجب دل‌گرمی و رضایت‌مندی آنان خواهد شد.
رضا قمرزاده مدیر سابق دفتر مرکزی حراست کانون نیز با بیان این‌که حراست یکی از مجموعه‌هایی است که بستر خدمت بیشتر به ارکان نظام اسلامی را فراهم می‌کند تاکید کرد: همکاران کانونی سرمایه‌ای ارزشمند هستند و دغدغه من در این مدت شناسایی این سرمایه‌ها و حراست از آنان بود.
مدیرکل کانون استان تهران هم‌چنین یادآور شد که در مجموعه حراست به دنبال تقویت «پیش‌گیری» به جای «مچ‌گیری» و «چه نشود» به جای «چه شده است»، بودیم.