کتاب را در ذهن بچه‌ها ماندگار کنیم

در نشستی با حضور معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «محسن حموله» به عنوان مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون معرفی و از خدمات محمد مروج قدردانی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد‌علی شامانی معاون فرهنگی کانون در این نشست با بیان خاطراتی از دوران عضویتش در سه مرکز کانون تهران گفت: خود را بدهکار مربیان کانون می‌دانم و دست آنانی که مرا تشویق و به کتاب‌خوانی علاقه‌مند کردند، می‌بوسم.
وی مربیان کانون را به ژنرال‌هایی تشبیه کرد که اگرچه مانند دوران دفاع مقدس ستاره‌ای بر روی شانه‌هایشان نیست اما در کمال سادگی و بدون برتری داشتن یکی بر دیگری، به کودکان و نوجوانان خدمت می‌کنند.
شامانی اضافه کرد روزگار، بین ما و این رفتارهای خوب فاصله انداخته است و از این نوع نگاه دور شده‌ایم در حالی که باید از خدا بخواهیم روزی ما را در کار برای فرزندان این کشور قرار دهد.
این پژوهشگر عرصه‌ی تعلیم و تربیت ادامه داد: ما به عنوان دوست‌دار کودکان می‌توانیم کاری کنیم که کتاب و کتاب‌خوانی در خاطر بچه‌ها ماندگار شود همان کاری که مربیان پیشین کانون با ما انجام دادند و ما را کتاب‌خوان کردند.
معاون فرهنگی کانون گفت: بر این اعتقادم که همه‌ِ ما یک خانواده هستیم و برای انجام یک کار دور هم جمع شده‌ایم. به کار بردن جمله «مشکل توست» حال‌مان را بد می‌کند و نه اخلاقی است، نه انسانی و نه با فضای کانون سازگاری دارد.
شامانی تصریح کرد: در معاونت فرهنگی به دنبال این هستم که حس خوبی را در میان همکاران ایجاد کنم و به نظرم برای این کار باید کمی از خود فاصله بگیریم و اجازه بدهیم دیگران هم دیده شوند.
وی برای مدیر‌کل جدید آفرینش‌های فرهنگی کانون در مسوولیت جدید آرزوی موفقیت کرد و به محمود مروج مدیرکل سابق گفت: ما و همه‌ی بچه‌های این سرزمین به خاطر سال‌ها تلاش در عرصه‌ی فرهنگی از شما تشکر می‌کنیم.
بر همین اساس محسن حموله مدیرکل جدید آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در این نشست که کارشناسان و کارکنان این مدیریت نیز حضور داشتند، گفت: در نظر گرفتن قدرت ابتکار، خلاقیت و توانمندی کارشناسان ستاد و استان‌ها و نیز استفاده از نظرات و دیدگاه‌های خلاقانه مربیان عزیز مراکز در برنامه‌ریزی‌ها که بی‌تردید در افزایش انگیزه این عزیزان موثر خواهد بود، از دیگر محورهای مهمی است که در مجموعه مدیریت فرهنگی کانون به شکل جدی و پیگیر مورد توجه قرار خواهد گرفت و سازوکاری مناسب برای تحقق این امر طراحی و اجرا خواهد شد.
مدیرکل سابق روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در عین حال با تاکید بر این که به اهمیت کار پژوهشی و نیاز‌سنجی از مخاطبان و نیز دیدگاه‌های مربیان در کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها به ویژه در بهره‌مندی از فن‌آوری‌های نوین در گسترش فعالیت‌های جذاب اعتقاد قلبی دارد، اظهار امیدواری کرد در تعامل همه جانبه با اداره‌کل آموزش و پژوهش کانون اقدام‌های جدی در این زمینه صورت بگیرد.
وی در پایان از حسن اعتماد مدیرعامل و معاون فرهنگی کانون در واگذاری این مسوولیت به او، هم‌چنین تلاش‌های محمود مروج و کارشناسان اداره‌کل آفرینش‌های فرهنگی قدردانی کرد.
در این نشست مروج نیز به مشکلات ساختاری این اداره اشاره کرد و گفت: در این مجموعه باید روی شاخص‌های اصلی و اهداف حرفه‌ای کانون پافشاری می‌کردیم تا این شاخص‌ها از نظر کارشناسان فرهنگی استان‌ها با مقبولیت روبرو شود.
مروج از سال 1370 تا 1391 مدیریت کانون استان زنجان و پس از آن مدیریت اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون را بر عهده داشت. 
محسن حموله مدیرکل جدید آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در حالی از بهمن سال 1390 به عنوان مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون منصوب شده بود که پیش از آن سال‌ها به عنوان معاون و کارشناس مسوول در این اداره فعالیت می‌کرد.