کد خبر: 241394
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
برپایی نمایشگاهی از نقاشی‌های یک دختر زابلی در کانون

نمایشگاهی از آثار نقاشی «مبینا میری» عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون زابل با عنوان «رنگین کمان» در این مرکز برپا شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این نمایشگاه با هدف تشویق کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های فرهنگی، هنری برپاشد و در آن 30 تابلو نقاشی‌ مبینا به نمایش گذاشته شد.
به گفته‌ی مرضیه فیروزکوهی‌مقدم مسوول مرکز شماره یک کانون زابل با بیان این‌که کودکان و نوجوانان منطقه‌ از استعداد بالایی برخوردارند، از آمادگی کانون برای برپایی نمایشگاه‌های دیگری از آثار هنرمندان کودک و نوجوان این شهرستان خبر داد.
مبینا میری عضو نوجوان کانون زابل نیز توضیح داد که از 5 سال پیش  به عضویت کانون پرورش فکری در آمده و در نقاشی‌‌هایش نگاهی طنزآمیز به حرفه‌های مختلف و مسایل تربیتی داشته است.
مریم اربابی، مربی این عضو کانون نیز اظهار داشت: مبینا، با توجه به سن کم خود، دارای استعداد و هوش بالایی‌است تا آن‌جا که می‌تواند در بخش تصویرسازی کتاب کودک نیز موفق باشد.
وی هم‌چنین ادامه‌داد: این استعداد به گونه‌ای‌است که اگر به مبینا موضوعی پیشنهاد کنید در مدت کوتاهی نقاشی آن را برروی کاغذ ترسیم ‌می‌کند یا داستانی از آن ارایه خواهد کرد.
در همین حال حسن معزی مدیرکل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان نیز در مراسم گشایش این نمایشگاه که با حضور جمعی از مسوولان محلی زابل صورت گرفت گفت: آثار این نوجوان نشان از درک بالای او از مسایل گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارد.
وی با بیان اینکه کانون در بخش افزایش مهارت، در کنار نظام رسمی آموزشی، فعالیت کتاب‌خوانی را محور اصلی فعالیت‌های خود قرار داده‌ است، افزود: کودکان و نوجوانان 7 تا 17 سال می‌توانند در فعالیت‌های قصه‌گویی، نمایش‌عروسکی، نشریه‌نگاری، سفال، و فعالیت ادبی نیز با توجه به علاقه شرکت کنند.
معزی در ادامه خاطرنشان‌کرد: کانون در استان سیستان و بلوچستان دارای 27 مرکز است، که در هر مرکز به طور متوسط 15 هزار جلد کتاب وجود دارد و 32 هزار عضو در این مراکز عضویت دارند.
مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که براساس استاندارد برای هر 10 هزار دانش‌آموز باید یک مرکز کانون وجود داشته باشد، تصریح‌کرد: در شهرستان زابل با داشتن 32 هزار دانش‌آموز، فقط دو مرکز کانون خدمات فرهنگی‌ارایه می‌دهند که با توجه به پیگیری‌های انجام شده با فرمانداری و شورای اسلامی زابل در صورت پاسخ مثبت، آمادگی برای راه‌اندازی مراکز بیشتر وجوددارد.
معزی در پایان سخنان خود یکی از مشکلات کانون استان را کمبود نیروی انسانی عنوان‌کرد و یادآورشد: راه‌اندازی کتاب‌خانه‌های سیار و حضور در روستاها یکی از اقداماتی‌است که تلاش می‌کنیم در سال جاری برای به این مهم بیشتر توجه شود.
نمایشگاه نقاشی «مبینا میری» روزهای سوم تا پنجم اردیبهشت 1394 در زابل برگزار شد.