اهدای اسباب‌بازی برای تجهیز اتاق بازی بیمارستان‌های کودکان

اتاق بازی بیمارستان‌های کودکان همزمان با اولین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از سوی خیران تجهیز می‌شود.

بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، در اولین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی که از 12 مرداد در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، غرفه‌ای از سوی انجمن «گروه سلامت و هنر» به مدت 5روز دایر می‌شود تا علاقه‌مندان و نیکوکاران بتوانند اسباب‌بازی‌های دست دوم یا نو خود را برای تهجیز اتاق‌های بازی بیمارستان‌های کودکان اهدا کنند.
بهاره جهاندوست، مسوول این غرفه درباره‌ی این فعالیت می‌گوید که انجمن ما با هدف بهبود شرایط درمانی بچه‌ها و در حوزه‌ی سلامت روان کودکان بیمار فعالیت می‌کند و راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های بازی و اسباب‌بازی برای کودکان بیمار، کمک می‌کند که قدری دردشان را فراموش کنند.
او می‌گوید: ما در این انجمن سعی می‌کنیم به عیادت بچه‌های بیمار برویم، هنرمندان و ورزش‌کاران را به عیادت بیماران خردسال و نوجوان ببریم، و در مجموع جو روانی را طوری برنامه‌ریزی کنیم که درد را کم‌تر احساس کنند.
این انجمن در ادامه‌ی این فعالیت‌های خود، در اولین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کشور نیز غرفه‌ای را دایر می‌کند تا همه بتوانند اسباب‌بازی‌های دست دوم اما قابل استفاده و یا حتی وسیله‌ها و سرگرمی‌های نو را در اختیار این گروه بگذارند.
به گفته‌ی جهاندوست، اسباب‌بازی‌های اهداشده از سوی مردم، ابتدا در بیمارستان‌های کودکان در استان تهران، و در صورت استقبال مناسب و اهدای بیش‌تر وسیله‌های بازی، در استان‌های دیگر توزیع می‌شود.
امسال علاوه بر سمینارهای تخصصی و نشست‌های پژوهشی در حوزه‌ی بازی و سرگرمی و اسباب‌بازی، نمایشگاهی از عروسک‌های بومی‌آیینی استان‌های مختلف در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برپا می‌شود.

همچنین تولیدکنندگان داخلی و طراحان و ایده‌پردازان این حوزه نیز آخرین تولیدات و نمونه‌های طراحی خود را در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارند.