کد خبر: 267426
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مرغک کانون بار دیگر به بولونیا سفر می‌کند

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۲۰ عنوان از آثار خود را در پنجاه و چهارمین نمایشگاه کتاب بولونیا به مخاطبان معرفی می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، با آغاز به کار نمایشگاه بولونیا 2017، ایتالیا از 14 تا 17 فروردین (3 تا 6 آ‍وریل) میزبان نویسندگان، تصویرگران و ناشران حوزه‌ی کودک و نوجوان خواهد بود.
در این روزها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان نیز همچون سال‌های گذشته به معرفی آثار خود خواهد پرداخت. رمان‌های منتخب، کتاب‌های تصویری و کتاب‌های قدیمی - که به مناسبت 50 سالگی کانون تجدید چاپ شده‌اند – به کارشناسان حوزه‌ی نشر و ادبیات از سراسر دنیا معرفی خواهند شد.
بر اساس این گزارش، غرفه‌ی کانون که در سالن 29، ردیف A30 نمایشگاه بین‌المللی بولونیا واقع شده است میزبان نمایندگان ناشرانی از کشورهای ایتالیا، آمریکا، فرانسه، کره‌ی جنوبی، انگلیس، ترکیه و کانادا نیز خواهد بود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکنون حدود 20 قرار کاری برای مذاکره‌های مربوط به خرید و فروش حق نشر کتاب با ناشران این کشورها تنظیم کرده است.
از دیگر برنامه‌های کانون در این روزها رونمایی از نسخه‌‌ی انگلیسی کتاب «پرنده، پسرک، قطار» خواهد بود. نویسنده‌ی این اثر احمدرضا احمدی است و تصاویر این کتاب از سوی راشین خیریه خلق شده است؛ این تصاویر به کاتالوگ امسال نمایشگاه تصویرگری بولونیا راه یافته‌اند؛ بنابر این معرفی ویژه‌ی این اثر در دستور کار کانون قرار گرفته است.
گفتنی است که آثار کانون در حالی قرار است در قالب سه کاتالوگ به بازدیدکنندگان معرفی شوند که در دوره‌ی گذشته 26000 بازدید کننده، 1278 غرفه‌دار از بیش از 100 کشور و 856 خبرنگار در این رویداد فرهنگی حضور داشته‌اند.