"کشاورز و روبات" و "کیمیاگر" بهترین آثار پویانمایی در اولین حضور بین‌المللی

دو فیلم جدید پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با دستی پر از همدان بازگشتند و پروانه‌های زرین بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان را به خود اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی کانون، اولین حضور جشنواره‌ای و بین‌المللی دو فیلم "کشاورز و روبات" اثر عبدالله‌ علیمراد کارگردان سرشناس و پیشکسوت سینمای انیمیشن ایران و "کیمیاگر" اثر مهدی خرمیان به ترتیب با دریافت پروانه زرین، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی بهترین اثر بخش پویانمایی کوتاه مسابقه سینمای بین‌‌الملل و پویانمایی کوتاه بخش مسابقه آثار ویدیویی سینمای ایران جشنواره همراه بود.
داوران این جشنواره در همدان برگزیدگان خود را شامگاه روز 20 مهر در تالار ابن‌سینای شهر همدان معرفی کردند و با اهدای جوایز به برترین آثار جشنواره‌، بیست و چهارمین دوره‌ی این رقابت بین‌المللی به کار خود پایان داد.
پویانمایی کشاورز و روبات به شیوه‌ی عروسکی داستان سفینه‌ای فضایی را که در مزرعه‌ی هندوانه فرود آمده‌، در فضایی شاد و جذاب به تصویر کشیده است.
در میان عوامل این فیلم 20 دقیقه‌ای هم از ابراهیم فروزش کارگردان پیشکسوت سینمای کودک و نوجوان به عنوان فیلمنامه‌نویس، عبدالله علیمراد به عنوان طراح پویانمایی، محمد ناصری به عنوان تدوین‌گر و بهرام دهقانیار به عنوان سازنده‌ی موسیقی نام برده شده است.
این گزارش می‌افزاید: فیلم کیمیاگر را مهدی خرمیان بر اساس فیلم‌نامه‌ای از حمیدرضا حافظی کارگردانی کرده است و طراحی پویانمایی، تدوین و موسیقی فیلم را به ترتیب "مهدی خرمیان و شیوا حسین‌پور"، "رضا حماسی" و "علی میرآغاسی" بر عهده داشته‌اند.
این فیلم پویانمایی، به مدت 10 دقیقه داستان پیرمرد کشاورزی را به تصویر کشیده است که به صورت اتفاقی با روش کیمیاگری آشنا می‌شود و همین امر، تغییراتی اساسی در زندگی و خلق و خوی او ایجاد می‌کند.‌
گفتنی است در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان همدان فیلم قصه‌های یه خطی 4 به کارگردانی بهزاد فراهت نیز از تولیدات جدید مدیریت سینمایی کانون در بخش مسابقه آثار کوتاه پویانمایی سینمای ایران به نمایش گذاشته شد.