من رهبرم را دوست دارم

کودکان و نوجوانان سنندجی به مناسبت روز ۹ دی ـ که به نام روز بصیرت نامگذاری شده است ـ در برنامه‌ی نقاشی دسته جمعی با عنوان «من رهبرم را دوست دارم» شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سهیلا شیخی سرپرست کانون استان کردستان در این زمینه گفت: «۹ دی سال‌روز خلق حماسه‌ای ماندگار توسط ملت بزرگ ایران در حمایت از نظام جمهوری اسلامی و بیعتی مجدد با آرمان‌های حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری است».
وی افزود: «به جهت اهمیت این روز تاریخی ـ که به نام روز بصیرت ملی نام‌گذاری شده است ـ در مراکز کانون استان کردستان برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اجرا شد که کودکان و نوجوانان در آن حضوری پرشور داشتند.
وی ادامه داد: معرفی وقایع و ایام روز ۹دی ماه به عنوان روزتجدید بیعت ملت ایران با مقام معظم رهبری و سال‌روز حماسه مردمی ایران اسلامی، معرفی شخصیت رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه‌ای از دیگر برنامه‌های اجرا شده مراکز کانون استان کردستان به مناسبت ۹ دی بود.
شیخی همچنین گفت: تهیه نشریه دیواری با موضوع بصیرت با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری با حضور اعضا و دانش آموزان و با هدف آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه‌های کانون به مناسبت روز ملی بصیرت بود.
در همین حال کانون استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و اردبیل با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای سالروز خلق حماسهٔ ۹ دی را گرامی داشتند.
بیانیهٔ مرکز شماره ۳ کانون کردستان با اشاره به واقعهٔ کربلا، حضور عاشقان آرمان بلند امام حسین (ع) را در خیابان‌ها پاسخی به ندای هل من ناصر ینصرنی سالار شهیدان دانسته که به گوش تک تک انسان‌های آزاده رسیده است و در ادامه آورده است: کور دلانِ نادان که همواره از اسلام و حق گویانش واهمه دارند نمی‌دانند و نمی‌خواهند قبول کنند که در‌‌ همان صحرای کربلا، در‌‌ همان روز عاشورا لشکری ۷۲ نفری خط بطلان کشیدبر نام ظالمان و زمانهٔ حکومتشان و هیچ وقت جریان زندهٔ این حرکت توسط هیچ کسی خاموش نمی‌شود و فقط و فقط تازه‌تر و زنده‌تر خواهد شد.
در پایان این بیانیه نیز آمده است: «امروز در سالگرد این حماسه دیگر تمامی اعضا و مربیان مرکز شماره ۳ کانون حمایت خود را از آرمان‌های بزرگ اسلام و انقلاب اعلام نموده و هم زبان با تمامی ملت غیور و آگاه ایران فریاد بر می‌آورند: لبیک، لبیک، لبیک یا حسین....»
بر اساس این گزارش در بیانیهٔ کارکنان کانون استان آذربایجان شرقی نیز ضمن اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب و بصیرت و آگاهی مردم ایران در سایهٔ روشنگری‌های مقام معظم رهبری، بر حمایت لشکریان جان برکف و لبیک بر لبِ علّی زمان از آرمان‌های انقلاب تاکید و آورده شده است: غریو شوق انگیز آسمانی باردیگر در نهم دی زمین و آسمان را فرا گرفت و پشت دشمنان انقلاب و ولایت را لرزاند و شجاعت و تعهد و ایمان و وفاداری امت را به رخ فرصت طلبان خنّاس کشید و با صدای رسا به جهانیان فهماند که انقلاب اسلامی، انقلابی الهی است و ولایت فقیه، اعتقادی برخاسته از اصول دین آسمانی آن‌ها و اصل اعتقادی امامت است و آن‌ها که به دیدهٔ سیاسی بر آن نگاه می‌کنند در بیراهه قدم می‌زنند و عاقبت به هلاکت و ضلالت خواهند رسید. بر ما است که این هوشیاری و وفاداری مومنانه ملت عزیز ایران اسلامی را پاس بداریم و خدا را به وجود چنین ملت غیور و صاحب بصیرت شکر بگذاریم.
این گزارش می‌افزاید بیانیهٔ دیگری نیز در پاسداشت حماسهٔ بزرگ نهم دی توسط کانون استان اردبیل منتشر شده و در آن تاکید شده است که «حماسه بی‌نظیر ۹ دی ماه ۱۳۸۸ سند گویای رویش‌های انقلاب اسلامی و پیوند ناگسستنی ملت ایران با نظام اسلامی است. در دوران غبار‌آلود فتنه تشخیص سره از ناسره مشکل می‌شود و تاریخ اسلام و تشیع پر از فریب و نیرنگ منافقانی است که در بسیاری از مقاطع تاریخی موفق به فریب مردم شده‌اند.
اهمیت دوم حماسه دی‌ماه این است که ملت ایران در حالی مسیر حق و حقیقت را تشخیص داد که زیر بمباران پرحجم رسانه‌ای دشمنان قرار داشت و اگر نبود بصیرت مضاعف و تجربه تاریخی آنان معلوم نبود فتنه ۸۸ چه مسیری را در مقابل انقلاب اسلامی باز می‌کرد.
حضور چشمگیر و دشمن‌شکن آحاد ملت سلحشور و همیشه در صحنه ایران نقشه‌های چندین ساله و عملیات روانی و جنگ نرم معاندان را نقش بر آب و خنثی کرد. نکته اساسی و محور اصلی ۹ دی ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری امت شهیدپرور و مؤمن ایران بود و برگ زرینی در تاریخ کشور ایران که پیام ولایت مداری ملت را به گوش جهانیان فریاد زد.»
این بیانیه با اشاره به تجدید پیمان ملت با ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت در نهم دی سال ۱۳۸۸ افزوده‌است: «۹ دی یادآور بیرون آمدن سربلندانهٔ یک ملت از امتحانی بسیار دشوار است باشد که کشتی نجات ملت‌ را با گذر از طوفان‌ها و موج‌های خطرناک به ناخدای اصلی آن حضرت بقیه‌الله الاعظم بسپاریم.
کانون پرورش فکری استان اردبیل و پایگاه مقاومت شهید مرحمت بالازاده کانون ضمن تقدیر مجدد از ملت حماسه‌ساز ایران، آن روز به یاد ماندنی را از ذخایر انقلاب اسلامی می‌داند و همچون گذشته آمادگی خود را برای پیشرفت و اعتلای نظام اسلامی و مبارزه با استکبار اعلام می‌دارد و همگان را به بصیرت و هوشیاری برای مواجهه با فتنه‌ها دعوت می‌کند.»