برای سربلندی ایران سرفراز تلاش خواهیم کرد

در آستانه سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر و اعضای مراکز کانون استان تهران در مرقد حضرت امام خمینی‌(ره) با آرمان‌های آن امام راحل، تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرعامل کانون و مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر، مشاوران، مدیران، جمعی از کارکنان و کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون صبح روز 10 بهمن، یاد و خاطره امام خمینی‌(ره) را در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گرامی داشتند. 
 نثار گل به مرقد بنیا‌ن‌گذار انقلاب و خوانش بیانیه‌ای توسط اعضای مراکز فرهنگی، هنری کانون استان تهران از برنامه‌های این مراسم بود.
 در بیانیه این کودکان و نوجوانان آمده است: سلام ای امام خوبی‌ها، سلام ای امام مهربان، باز هم آمده‌ایم تا بیعتی که پدران‌مان در بهمن یک‌هزار و سیصد و پنجاه و هفت با شما بستند ما نیز با دست‌های کوچک‌مان و دل‌های بزرگ‌مان محکم کنیم.
 ما آمده‌ایم تا پیغام خون و آزادی را که شهیدان‌مان با رهبری اندیشمند‌انه‌ی پیری چون شما به گوش جهانیان رساندند با هم مرور کنیم و بگوییم که ما تا آخرین قطره خون ناچیزمان به پای آزادی و برابری و برادری ایستاده‌ایم.
 در بخش دیگری از این بیانیه اعضای مراکز کانون به امام خود گفتند: ای امام، ای پیرِ مهربانِ جماران که بعد از رفتنت، هنوز که هنوز است حیاط دلگیر و خاموش جماران عطر تو را می‌دهد. ما آمده‌ایم تا میثاق دل‌های جوانان در کفن خفته را فریاد بزنیم و بگوییم ما کودکان سرزمین آزاده‌ی ایران راهت را  ادامه خواهیم داد.
 آنچه را که سالار و سید شهیدان کربلا با ریختن خون‌های عزیزانش به ما گوشزد کرد. ادامه خواهیم داد آنچه را که زینب(س) با زبان رسای خود در گوش‌هایمان نجوا کرد.
 و آنچه را تو به ما آموختی (مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است). و دل می‌سپاریم به آن چه رهبر عزیزمان بعد از شما به  ما سفارش می‌کنند: که ای آینده‌سازان ایران عزیز، سنگر شما کودکان و نوجوانان، علم است و وظیفه خطیر دل‌های کوچک شما رسیدن به بصیرت و آگاهی است.
 در پایان این بیانیه آمده است: پس ما اعضای کانون به عنوان نمایندگان کودکان و نوجوانان ایرانِ همیشه سرفراز پیغام آزادی و بزرگی کشورمان را از صحن و سرای شما به گوش جهانیان برسانیم. بگوییم که پیر و مراد ما که سال‌‌ها عمر خود را در راه سربلندی ایران گذاشت امروز آرزوهایش در رگ‌های تمام کودکان و نوجوانان جریان دارد و ما به فرمان او به رهبر آگاه امروزمان (حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای) برای سربلندی و عزت ایران تلاش خواهیم کرد.
 ما اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌خواهیم نوای عاشقانه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در سال 57 با شما و رهبر عزیزمان مرور کنیم و دل‌های کو‌چک و کودکانه‌مان را سند پیمان و تعهدات‌مان قرار دهیم.