ایلام صاحب پارک تخصصی کودک و نوجوان می‌شود

استاندار ایلام برای راه اندازی پارک تخصصی و علمی کودک و نوجوان در شهر ایلام اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مجتبی اعلایی در جریان دیدار با سیدصادق رضایی مدیرعامل و معاون و مشاور وی با اشاره به برنامه‌ی استانداری برای ایجاد پارک‌های تخصصی و موضوعی، از کانون خواست که طرح ایجاد پارک کودک را در محوطه ی بیرونی مجتمع کانون این شهر واقع در بلوار ابالفضل ایلام ارایه کنند.
وی استعدادهای کودکان و نوجوانان ایلامی را برجسته دانست و گفت وجود این بچه های باهوش و با استعداد در همه‌ی زمینه‌ها و محرومیت‌های فرهنگی استان کار ما را در حوزه‌ی حمایت از کانون و نهادهای فرهنگی سنگین تر می‌کند و به نظر من باید برنامه‌های مشترکی توسط نهادها و سازمان های فرهنگی طراحی شود و همه باید برای تربیت بچه‌های متدین و نخبه تلاش کنیم.
استاندار ایلام بر اهمیت تکوین شخصیت انسان در دوران کودکی تاکید کرد و یادآور شد که در کنار برنامه‌های خوب و مناسب که برای بچه ها طراحی می کنیم باید افق دید جامعه‌ی اسلامی را برای تربیت دینی کاملا روشن کنیم.
اعلایی توضیح داد که برنامه‌ها وسیله است در حالی که باید ببینیم افق دید ما کجاست و جامعه اسلامی می‌خواهد چه کسی را با چه روش و ابزاری تربیت کند؟
وی افزود جامعه‌ی دینی جامعه‌ای دانایی محور تفکر محور و علم محور است و ما بچه ها باید با این جهان بینی تربیت کنیم و باید بین تربیت دینی و تربیت غربی تفاوت قایل شویم و برنامه های ما متفاوت باشد در حالی که برخی از رفتارهای ما در این حوزه شبیه همان برنامه‌های غربی ها است.
استاندار ایلام که چندی پیش تعدادی از اعضای برگزیده کانون را به عنوان مشاوران کودک ونوجوان خود برگزیده بود از مدیر کانون استان خواست که این طرح را همچنان ادامه دهد و نشست هایی را برای ارتباط استاندار با بچه‌های نخبه تدارک ببیند.
در ادامه‌ی این نشست که در محل استانداری ایلام و هم زمان با برپایی چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه‌ای کانون در این شهر برگزار شد مدیرعامل کانون نیز از تلاش‌های دولت و مجلس برای توسعه‌ی فعالیت‌ها و امکانات کانون در سراسر کشور قدردانی کرد و تصریح کرد که این سرمایه گذاری‌ها در بخش دولتی، ایران را به  یکی از کشورهای موفق در حوزه‌ی فعالیت های فرهنگی برای کودکان تبدیل کرده است.
سیدصادق رضایی در عین حال تاکید کرد که با شاخص‌های بین‌المللی تعیین شده برای مراکز فرهنگی هنری ویژه‌‌ی کودکان و نوجوانان با کمبودهایی روبرو هستیم و در همین استان ایلام باید تعداد مراکز متناسب با جمعیت استان دست کم از 15 مرکز به 30 مرکز افزایش یابد.
وی با بیان این که زیر ساخت فعالیت‌های فرهنگی توسعه‌ی عمرانی است خاطر نشان کرد در صورت راه اندازی یک اردوگاه فرهنگی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان توسط کانون در صورت مساعدت‌های مسوولان استان می توانیم ایلام را به یکی از قطب‌های اردوگاهی کانون در منطقه ی غرب کشور تبدیل کنیم.
مدیر عامل کانون توضیح داد که از این راه علاوه بر برگزاری اردوهای منطقه‌ای و کشوری می توان بخشی از آموزش‌های نیروهای انسانی کانون در استان‌های غربی کشور را از تهران به ایلام انتقال داد.
در این دیدار که محمدباقر آدوسی معاون فرهنگی و سیدمجتبی صدر مشاور مدیر عامل کانون نیز حضور داشتند علی‌اشرف صندوق آبادی مدیر کانون استان ایلام به ارایه ی گزارشی از فعالیت‌های کانون و برنامه‌های جشنواره‌ی نمایش عروسکی پرداخت و یادآور شد که استقبال مردم و خانواده ها از این جشنواره بسیار مناسب بوده است به نحوی که سالن محل برگزاری جشنواره در این روزها مملو از جمعیت بود.
وی از استاندار ایلام که همواره از برنامه‌های کانون حمایت می‌کند قدردانی کرد.
چهاردهمین جشنواره‌ی منطقه‌ی 2 نمایش عروسکی کانون با حضور 12 گروه نمایش از استان‌های ایلام، همدان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی و لرستان طی روزهای 20 تا 22 تیر در ایلام برگزار شد.