کد خبر: 200561
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
عروسک‌های بومی و محلی، میراث گرانبهایی از گذشته است

بیش از 50 عروسک بومی و محلی استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاهی در حاشیه چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کانون در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، عبدالعلی عباسی دبیر چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کانون با بیان این نکته، تأکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه جلوگیری از تهاجم فرهنگی و معرفی فرهنگ بومی و محلی استان به سایر استان‌های کشور است.
 وی یادآور شد این عروسک‌ها در 20 مرکز فرهنگی هنری کانون این استان ساخته شده‌اند و دارای شناسنامه و پیشینه هستند.
 عباسی خاطرنشان کرد: در آینده قرار است این عروسک‌ها هر ماه به صورت میهمان در شهرستان‌های استان سفر کنند و فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه را به مناطق دیگر معرفی کنند.
 دبیر چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کانون تصریح کرد: کتابچه‌ای نیز از این عروسک‌ها تهیه شده است که پس از تأیید، زمینه ساخت و تولید عروسک‌ها را فراهم خواهیم کرد.
 عباسی تأکید کرد: جشنواره نمایش عروسکی به عنوان یک واسطه تربیتی اثرگذار و غیرمستقیم می‌تواند توانایی‌های نوجوانان را در فضایی شاد و شورآفرین شناسایی کند و در جهت شکوفا کردن استعدادهای آن‌ها قدم بردارد.
 وی همچنین در خصوص وضعیت نمایش عروسکی در کانون یادآور شد مهم ترین بخش یک نمایش عروسکی، متن آن است و بعد از انتخاب متن باید جلسه‌های نقد و بررسی در مراکز برگزار شود و در نهایت آن را به عنوان نمایشی اثرگذار به سایر گروه ها منتقل کرد.
 عباسی خاطرنشان کرد کودکان با نمایش عروسکی خوب ارتباط برقرار می‌کنند و اگر در برنامه‌های کانون جدی گرفته شود، تأثیر مثبتی روی اعضا خواهد گذاشت.
 وی در پایان اشاره کرد علاوه بر نمایشگاه عروسک‌های بومی و محلی، نمایشگاهی از عروسک‌های نمایشی و تصاویر عروسک‌های نمایش‌های استان و نمایشگاهی از محصولات و سوغات استان‌های شرکت کننده در این جشنواره در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته شده است.
 مراسم اختتامیه این جشنواره ساعت 30/16 روز 27 تیر در بلوار طالقانی شمالی، نبش میدان ابوریحان بیرونی، مجتمع فرهنگی هنری کانون شهرکرد برگزار خواهد شد.