برگزیدگان چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کشور جایزه گرفتند

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرکرد معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون، گروه داوری جشنواره شامل محمدعلی یزدان شناس، فرزاد زیدی‌نژاد و احمد شهدادی با انتشار بیانیه جشنواره به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.
 در این بیانیه آمده است: با توجه به انتقال مفاهیم در خور سن کودکان و نوجوانان، متونی نگارش یا انتخاب شود که با حالات و روحیات این گروه سنی متناسب باشد.
نگاه ویژه به دغدغه‌های ذهنی کودکان و نوجوانان با توجه به مراحل رشد، توجه به قصه‌های عامیانه، لالایی‌ها، ترانه‌ها و بازی‌های بومی و محلی به عنوان منبع مناسب برای نگارش و تهیه‌ی متون نمایشی و استفاده از امکانات و مواد در دسترس و قابل تهیه در مراکز برای طراحی و ساخت عروسک‌ها و صحنه نمایش؛ بخشی از این توصیه‌های داوران است که در این بیانیه مطرح شده بود.
هیأت داوری در قسمت دیگری از این بیانیه اعلام کرد: برگزیدگان چهاردهمین جشنواره نمایش عروسکی منطقه 3 کشور برگزیدگان همین منطقه هستند. حضور یا عدم حضور گروه‌های راه یافته به جشنواره سراسری منوط به برگزاری سایر جشنواره‌های مناطق پنج‌گانه است که در نهایت 10 گروه از 15 گروه منتخب مناطق بر اساس امتیاز و اولویت انتخاب، مجوز حضور در جشنواره سراسری نمایش عروسکی را دریافت خواهند کرد.
در نهایت سه نمایش "باز هم خوابت برد" از مرکز بندر لنگه استان هرمزگان به کارگردانی ماه بی بی صفری‌پور و هادیه رحمانی، نمایش "سیب خداحافظ ، سیب سلام" از مرکز فارسان استان چهارمحال و بختیاری به کارگردانی نوشین فرهادی و نمایش "کی گفته توبه گرگ مرگه" از مرکز دیلم استان بوشهر به کارگردانی قمر غلامیان به عنوان برگزیدگان این جشنواره شناخته شدند.

هیأت داوران همچنین از نمایش "راه خونه فرشته‌ها" از مرکز شماره 1 بوشهر به کارگردانی حمیده ناجی تقدیر کردند.
در بخش نگاه ویژه نیز از نمایش "راه خونه فرشته‌ها" برای انتخاب مضمون و طرح نمایشی مناسب از آناهیتا یزدان شناس از مرکز شماره 1 بوشهر تقدیر شد.
از کبری شیروانی و ملیحه پورنور برای طراحی و ساخت خلاقانه عروسک‌های نمایش "کی بود چی بود که در زد" کار مرکز شماره 1 کانون شیراز نیز قدردانی شد.
مربی و اعضای کانون استان فارس نیز جایزه "استان برگزیده اخلاق" را از استاندار دریافت کردند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره علی اصغر عنابستانی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیران استان‌های شرکت کننده در جشنواره منطقه 3 کشور، حضور داشتند.
پرویز شاهوردی شهرکی مدیر کانون استان چهارمحال و بختیاری و مدیر اجرایی جشنواره منطقه 3 کشور نیز در سخنانی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و گروه‌های نمایشی گفت: اعضای شرکت کننده در جشنواره نمایش عروسکی، کارهای ارزنده و تأثیرگذاری را به نمایش گذاشتند.
اجرای سرود اعضای مجتمع شهرکرد، اجرای مراسم سنتی از آداب و رسوم استان بوشهر توسط اعضا، اهدای جایزه به برگزیدگان مسابقه‌های فرهنگی، مسابقه‌های پیامک، مسابقه ختم قرآن و مسابقه فرهنگی نماز از بخش های دیگر مراسم اختتامیه این جشنواره بود.