برپایی نمایشگاه عکس و عروسک های نمایشی در جشنواره نمایش عروسکی اصفهان

مجموعه عکس‌های کودکان و نوجوانان شرکت کننده در جشنواره‌های نمایش عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی کانون، 120 قطعه عکس که توسط اعضای کانون در 31 استان کشور از جشنواره های استانی و منطقه ای نمایش عروسکی از دریچه دوربین به ثبت رسیده در نمایشگاه عکس چهاردهمین جشنواره کشوری به نمایش در آمده است.
       این عکس ها که در ابعاد 30×45 و 13×18 دوربین های دستی و موبایل تهیه شده است، همراه با نام استان، نام شهر و نام نمایش در این نمایشگاه از 13 تا 16 شهریور بر دیوارهای مجتمع کانون اصفهان نصب شده است.
       بر اساس این گزارش، همچنین نمایشگاهی از 140 عروسک نمایشی با عنوان "عروسک ها زیر چتر قصه‌ها" در ایام برگزاری جشنواره نمایش عروسکی، ضرورت و اهمیت اجرای نمایش عروسکی را نشان می‌دهد.
       استان اصفهان نیز عروسک‌هایی را که با ابزار و تکنیک خاصی ساخته شده است در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است.
عروسک های شال گردنی، دست‌کشی، میله‌ای و قاشقی، نمونه‌هایی از این عروسک‌ها است.
       در این نمایشگاه ساخت عروسک با ابزار ابتدایی به شکل غیرمستقیم به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود، هر کدام از این عروسک‌ها برگرفته از شخصیت کتاب‌های کانون است.
       گفتنی است محتوای این نمایشگاه از کتاب‌های "صحنه در دست بچه‌ها"، "نمایش عروسکی گام به گام"، "نمایش‌نامه نویسی" و "هنر عروسکی" گرفته شده است.
       نمایشگاه عکس و عروسک‌ها از فضاسازی سنتی برخوردار است و صنایع دستی، پرده‌های قلم‌کاری و خانه های قدیمی استان اصفهان به آن جلوه‌ای ویژه بخشیده است.
            این نمایشگاه ها در پل فلزی، بوستان کودک، مجتمع فرهنگی، هنری کانون اصفهان برپاست.
           چهاردهمین جشنواره کشوری نمایش عروسکی از 13 تا 16 شهریور با حضور 10 گروه نمایشی و 3 گروه میهمان در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.