کد خبر: 202950
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
پیک راستان، آلبوم خوش‌نویسی مدیر کانون ایلام منتشر شد

آلبوم خوش‌نویسی «پیک راستان» اثر استاد علی اشرف صندوق‌آبادی با آثار برجسته‌ای در حوزه نستعلیق منتشر شد.

این کتاب نفیس که کارنامه هنری یک عمر تلاش در عرصه خوش‌نویسی استاد صندوق‌آبادی مدیر کانون این استان را در بر دارد با خط عنوان و مقدمه  استاد امیر خانی و با آثاری در زمینه سیاه مشق، سطر، چلیپا، روی پیش‌خوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفته است.
بر این اساس، عنوان پیک راستان در حقیقت در برگیرنده موضوع کلی آثار خوش‌نویسی استاد علی‌اشرف صندوق‌آبادی است که با محوریت مذهب و دین و عرفان و معرفت الهی کار شده است و به اشعاری می‌پردازد که برای پیامبر اکرم ، امامان و پروردگار بزرگ سروده شده‌اند.
استاد امیر خانی در مقدمه‌ای که بر آلبوم خوش‌نویسی پیک راستان اثر مدیر کانون پرورش فکری استان ایلام نوشته است، از هنر به عنوان معجزه‌ای یاد کرده است که فاصله‌های جغرافیایی را برمی‌دارد و استعداد انسان‌ها را نمایان می‌سازد. امیر خانی در بخشی از مقدمه کتاب آورده است: «چگونه ممکن است از یک استان دور افتاده و محروم در نبود و یا محدودیت مراکز علمی فرهنگی هنرمند و یا مدیر موفقی به عرصه برسد؟ این معجزه فرهنگ و هنر است که دوری و نزدیکی نمی‌شناسد و الهه بلندپروازش در همه جا و همه وقت به انسانی که قابل بوده و روزنه‌ای در دل و ذهنش به سوی روشنایی باز مانده باشد او را درمی‌یابد و به نسبت همت و ارادتی که می‌نماید یکی از بسیار پر پرواز خود را در خدمت حرکت اعتلا جویانه او قرار می دهد»
امیر خانی در بخش دیگری از این مقدمه که بر آلبوم پیک راستان نوشته است از استاد صندوق‌آبادی به عنوان یکی از مدیران موفق و چهره‌های برجسته و تاثیرگذار در عرصه هنر یاد می‌کند.
آلبوم پیک راستان از طرف انتشارات لوح نگار در دو هزار و پانصد نسخه منتشر شده و صاحب آثار آن در تدارک چاپ دوم این آلبوم است.
علی اشرف صندوق‌آبادی نایب رییس انجمن خوش‌نویسان کشور، مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام و انجمن خوش‌نویسان ایلام را نیز بر عهده دارد این هنر مند سال 1339 در ایلام متولد شده است و زیر نظر اساتیدی مانند عبدالله جوادی، غلامحسین امیرخانی، یدالله کابلی خوانساری تعلیم خوش‌نویسی دیده است.
این استاد خوش‌نویسی که نشان درجه یک هنری، کارشناسی ارشد مدیریت، گواهی‌نامه استادی انجمن خوش‌نویسان ایران، نایب رییس انجمن خوش‌نویسان ایران، عضویت شورای عالی انجمن خوش‌نویسان ایران، بازرس شورای عالی خانه هنرمندان، و ده‌ها رتبه کشوری و بین‌المللی را در عرصه هنر خوش‌نویسی در کارنامه خود دارد، تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی زیادی در عرصه کشوری و بین‌المللی حضور فعال داشته است و اکنون پس از سال‌ها آلبومی از آثار خوش‌نویسی‌اش را به هنردوستان هدیه کرده است.
استاد علی‌اشرف صندوق‌آبادی از سال 86 تا کنون مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را عهده دار شده است.