کد خبر: 203294
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
خاله مرجان و خروس به احترام حسین محب اهری اجرا شد

نمایش "خاله مرجان و خروس" در اجرای ویژه‌ای برای اصحاب رسانه به احترام حسین محب اهری و سال‌ها تلاش این هنرمند برای تولید آثار برتر نمایشی برای کودکان و نوجوانان روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی کانون، مریم کاظمی، نویسنده و کارگردان نمایش "خاله مرجان و خروس" در پایان این روز اجرای نمایش را به حسین محب‌اهری و همراهی بی دریغش در گروه تئاتر مستقل تقدیم کرد.
وی که در این روز نقش مترسک را به جای حسین محب‌اهری ـ که برای اولین بار از جایگاه تماشاگران به تماشای نمایش نشسته بود ـ ایفا می‌کرد گفت: این نمایش را به یکی از با شعورترین و خلاق‌ترین هنرمندان حال حاضر تئاتر ایران که کارهای بسیار موفقی در تئاتر و تلویزیون انجام داده تقدیم می‌کنم. حسین محب‌اهری عزیز که زحمات زیادی برای هرچه بهتر شدن این نمایش انجام داده است. امروز من به جای ایشان در نقش مترسک روی صحنه رفتم و اگر کاستی به چشم می‌آمد برمن ببخشید.
این نویسنده و کارگردان تئاتر توضیح داد: به دلیل فشردگی اجرای گروه در این ایام که هر روز دو اجرا ویژه مدارس و یک اجرا برای عموم داریم ، ترتیبی داده‌ام که برای کاهش فشار روی بازیگران همواره دو بازیگر دیگر آمادگی نقش‌آفرینی در نقش‌های مختلف را داشته باشند.
ایرج محمدی طراح و سازنده حرفه‌ای عروسک‌های نمایشی و علی اصغر نجات بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون نیز در دقایقی کوتاه به تقدیر از اجرا کنندگان نمایش خاله مرجان و خروس پرداختند.
نجات با اشاره به صندلی‌های خالی که برای خبرنگاران رزرو شده بود گفت: تئاتر کودک و نوجوان یکی از دشوارترین‌، تکنیکی‌ترین و مهمترین تئاترهایی‌ست که هر روزه در کشور اجرا می‌شوند.
در این اجرای ویژه، حسین موذن مدیر آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در میان تماشاگران حضور داشت و در دیدار با دست اندکاران نمایش‌، از زحمات گروه قدردانی کرد و از این نمایش به عنوان یکی از شاخص‌ترین نمایش‌های سال‌های اخیر در مرکز تولید تئاتر کانون یاد کرد.
نمایش خاله مرجان و خروس هر روز ساعت 17 و 30 دقیقه در مرکز تولید تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک لاله برای عموم روی صحنه می رود و شماره های 09199377965 و 88980721 نیز برای ذخیره جا و پیش‌فروش فعال است.
در این نمایش مریم کاظمی‌، حسین محب اهری‌، مرجان احمدی‌‌، حسین مزینانی‌، سمیه نادری‌، عرفان میدانلو‌، زهرا مریدی و آنا نمکچیان به ایفای نقش می‌پردازند. طراحی صحنه این نمایش را فرید نوایی ، طراحی عروسک‌ها را سهیلا باجلان و ساخت موسیقی را فرید نوایی بر عهده دارند.