جایزه اول مسابقه نقاشی ژاپن در دستان کودکی از گزبرخوار

یک کودک ایرانی از شهرستان گزبرخوار اصفهان جایزه اول دوازدهمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی محیط زیست ژاپن((JQA را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محدثه‌ امینیان نام این دختر 8 ساله ایرانی است که در نقاشی خود فضایی زیبا از یک باغ سنتی را با عناصری جذاب و دیدنی به تصویر کشیده است.
فضای شاد و پر جاذبه‌ی این نقاشی رنگارنگ، مملو از عناصری است که چشمان هر علاقه‌مند به نقاشی کودکان نمی‌تواند از کنار آن به سادگی بگذرد.
خانواده‌ای که در حال کشت در زمین زراعی هستند، دیواری که بر روی آن شاخه‌های انگور چشم‌نوازی می‌کند به همراه کودکانی در حال چیدن انگور و گربه‌ای که بر روی دیوار به سوی پرندگان خیز برداشته است از جمله این عناصر است.
در همین حال در این رقابت معتبر بین‌المللی در سال 2011 با موضوع "هدایایی از کره زمین"، دو کودک و نوجوان دیگر ایرانی نیز به نام‌های فاطمه عسگری از اصفهان و روژین محمد بیگی 13 ساله از گیلان‌غرب در استان کرمانشاه موفق به دریافت دیپلم اقتخار شدند.
در این مسابقه‌ی هنری 18738 اثر نقاشی از 74 کشور جهان به رقابت پرداختند که در این میان سهم کودکان و نوجوانان ایرانی 127 اثر بود که توسط کانون به دبیرخانه مسابقه ارسال شده بود.