کد خبر: 203862
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۴
نمایش "خاله مرجان وخروس" 5 هزار تماشاگر داشت

نمایش خاله مرجان وخروس‌، نوشته و کارگردانی مریم کاظمی در آخرین روزهای اجرای خود شاهد استقبال گسترده تماشاگران و هنرمندان کشور بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنج شنبه 15 و جمعه 16 دی 1390 این نمایش دو بار در هر روز بر روی صحنه اجرا شد که یکی از این اجراها به صورت ویژه به هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان اختصاص یافته بود.
این اجرا با حضور پرشور و چشمگیر این هنرمندان و جمعی از خبرنگاران و مدیران کانون همراه بود و در نهایت حسین موذن مدیر مرکز تئاتر و آفرینش‌های هنری کانون اعلام کرد که در مجموع 5 هزار نفر در طول اجرای این نمایش به تماشای آن نشسته‌اند.
وی همچنین از ارایه‌ی لوح فشرده این نمایش توسط کانون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
در همین حالدر جریان اجرای ویژه هنرمندان گردهم آیی صمیمی خانواده تئاتر تا ساعتی بعد از پایان اجرا در سالن انتظار مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داشت که در آن درباره نمایش‌، تازه‌ترین برنامه‌های نمایشی برای کودکان‌، برنامه‌های آینده مرکز تولید تئاتر کانون و فعالیت‌های آینده گروه تئاتر مستقل گفت‌وگو‌هایی بین حاضران صورت گرفت.
نمایش خاله مرجان و خروس که این روزها با استقبال مخاطبان روبرو شده بود روز جمعه نیز در دو نوبت روی صحنه رفت تا به درخواست مخاطبان خود پاسخ بدهد.
این نمایش که کاری از گروه تئاتر مستقل است با بازی مریم کاظمی، حسین محب اهری، مرجان احمدی، حسین مزینانی، سمیه نادری، عرفان میدانلو، زهرا مریدی و آنا نمکچیان در اثری عروسکی آهنگین برای گروه سنی کودک و نوجوان شکل گرفته است. طراحی صحنه این نمایش را رضا مهدی زاده ، طراحی عروسک ها را سهیلا باجلان و ساخت موسیقی را فرید نوایی بر عهده داشته‌اند.
خاله مرجان و خروس بر اساس داستان قوقولی قوقول 1و 2 در کتاب فارسی قدیم دوم دبستان نوشته شده و در آن عروسک‌های نخی و دست‌کشی همراه بازیگران، داستان مزرعه دو خواهر که یکی زرنگ و دیگری تنبل است را تصویر می‌کنند.