کد خبر: 206954
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
"قلب‌های نارنجی"؛ منتخب کتاب‌خانه مونیخ در نمایشگاه کتاب تهران

قلب‌های نارنجی کتاب برگزیده‌ی کتاب‌خانه‌ی معتبر مونیخ از جمله آثاری است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده است.

به گزارش روابط عمومی کانون، این رمان نوجوانانه اثر مینو کریم‌زاده اواخر سال 1389 منتشر شد و مورد استقبال نوجوانان کتاب خوان قرار گرفت.
این در حالی است که  کتاب‌خانه بین‌المللی مونیخ آلمان ویژه نوجوانان با بیش از پنجاه سال سابقه فعالیت و نیز بیش از پانصد هزار عنوان کتاب از سراسر جهان در سال 2012 چهار عنوان کتاب ایرانی را در شمار آثار منتخب خود در مجموعه کلاغ سفید (The White Ravens ) قرار داد که قلب‌های نارنجی یکی از آن‌ها بود.
کتاب داستان "ساده" فرزند یک خانواده‌ی متوسط را بازگو می‌کند که وضع مالی چندان مناسبی ندارند و همه در این زمینه پدر خانواده را مقصر می‌دانند و فکر می‌کنند عقل معاش او چندان خوب نیست. اما برای "ساده" که به پدر علاقه‌ی زیادی دارد این مسایل از اهمیت چندانی برخوردار نیست.
قلب‌های نارنجی از زمانی که وارد کتاب‌خانه‌های کانون در سراسر کشور شد و بر اساس آمار نرم افزار کتابداری کانون در سال 1389 بیش از 790 بار و در سال 1390 بیش از 6 هزار بار توسط اعضای این مراکز امانت گرفته شد که نشان از استقبال این اثر در میان نوجوانان دارد.
این کتاب در سال 1389 در 244 صفحه و پانزده هزار نسخه توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.