نمایش آثار خوشنویسی استاد علی اشرف صندوق‌آبادی در نمایشگاه مطلع صبح

نمایشگاهی از آثار هنری استاد علی‌اشرف صندوق‌آبادی خوشنویس برجسته کشور در موسسه فرهنگی اکو تهران برپا شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این چهره‌ی شاخص عرصه‌ی خوشنویسی که اکنون مسوولیت نایب رییسی انجمن خوشنویسان ایران را نیز بر عهده دارد 60 قطعه از آثار خود را در خط نستعلیق و در فرم‌های چلیپا، سطر، سیامشق و قطعه در این نمایشگاه با عنوان مطلع صبح ارایه کرده است.
در این میان بر روی دعوت‌نامه‌ی این نمایشگاه مطلبی از استاد غلامحسین امیرخانی رییس انجمن خوشنویسان ایران درج شده است که این چهره‌ی ماندگار هنر ارجمند خوشنویسی، از علی اشرف صندوق آبادی به عنوان استاد و هنرمند موفق در عرصه‌ خوشنویسی از استان تاریخی ایلام نام برده است و مجموعه‌ی آثار وی را نمونه‌ای از قلم پُرقدرت و سنجیده او دانسته است.
امیرخانی در این نوشته با طرح این سوال که چگونه ممکن است از یک استان دور افتاده و محروم و در نبود و یا محدودیت مراکز علمی و فرهنگی، هنرمند یا مدیر موفقی به عرصه برسد؟ تاکید کرده است که این، معجزه‌ی فرهنگ و هنر است که دوری و نزدیکی نمی‌شناسد و الهه‌ی بلند پروازش در همه جا و همه وقت به انسانی که قابل بوده و روزنه‌ای در دل و ذهنش به سوی روشنایی بازمانده باشد، او را درمی‌یابد و به نسبت همت و ارادتی که می‌نماید یکی از بسیار پر پرواز خود را در خدمت حرکت اعتلا جویانه او قرار می‌دهد.
وی اضافه کرده است: از این‌جاست که سیر و سلوک او کیفیت عاشقانه و عارفانه‌ای پیدا می‌کند که اگر با قدم صدق همراه باشد نسبت بین او و طبیعت و جامعه به گونه ای تنظیم می شود که ویژگی‌های استعداد بالقوه‌اش به فعلیت برسد.
رییس انجمن خوشنویسان ایران در عین حال به موفقیت‌های صندوق‌آبادی در بخش مدیریت در استان ایلام، زادگاه خود و جایگاه برجسته‌ی او در این حوزه، از وی به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار انجمن خوشنویسان ایران یاد کرده است.
نمایشگاه مطلع صبح روز 10 خرداد آغاز شده است و تا 18 خرداد همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان به هنر خوشنویسی است.
صندوق‌آبادی متولد 1339 در ایلام، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت(برنامه‌ریزی)، گواهی نامه‌‌ی استادی انجمن خوشنویسان و درجه یک هنری(دکترای هنر) از سال 1389 نایب رییسی انجمن را عهدهدار شده است و از سال 1370 نیز به عنوان یکی از موسسان و مدیر انجمن خوشنویسان استان ایلام نقش برجسته‌ای در گسترش این هنر در آن استان ایفا کرده است.
داوری برخی از جشنواره‌های ملی و کسب رتبه‌های مختلف از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی مانند خوشنویسی جهان اسلام، بین‌المللی کیش، خوشنویسی جهانی میرعماد در استانبول ترکیه، جشنواره غدیر و جشنواره ملی خوشنویسی باغ بسم‌الله تهران و معرفی به عنوان چهره برتر استان در سال 1388 تا 1390 از جمله موفقیت‌هایی است که در کارنامه‌ی پربار هنری این استاد خوشنویسی ثبت شده است.
وی همچنین علاوه بر نمایشگاه‌های داخلی آثار خود را در کشورهایی مانند پاکستان، ترکیه، کویت، فرانسه، انگلستان و تاجیکستان به نمایش گذاشته است.
صندوق آبادی هم اکنون مدیریت کانون استان ایلام و دبیری کارگروه خوشنویسی کانون را نیز بر عهده دارد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه مطلع صبح، تنوع در آثار ارایه شده و رنگ های به کار گرفته شده متناسب با محتوای آثار و اشعار را از جذابیت های اصلی این نمایشگاه برشمرد.
این استاد خوشنویسی یادآور شد که در این آثار تنوع زیادی هم در اندازه‌‌ پهنای نوک قلم یا (دانگ‌)های مختلف قلم به چشم می خورد به نحوی که آثار با قلم های کتابت،سرفصلی یا جادو چلیپا، مشقی، جلی و کتیبه خوشنویسی شده است.
موسسه‌ی اکو در تهران خیابان اقدسیه(موحد دانش)، خیابان ناز، پلاک 10 واقع شده است.