کد خبر: 208484
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
آغاز اولین اردوی تابستانی نوجوانان لبنانی به ایران

اردوهای اعضای نوجوان موسسه کشافه‌المهدی کشور لبنان، با سفر تعدادی از دختران عضو این موسسه به ایران آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر هماهنگی امور استان‌های کانون در مراسم استقبال از 35 عضو این مؤسسه، هدف از برگزاری این اردوها را تحکیم دوستی و مودت بین کودکان و نوجوانان ایرانی و لبنانی اعلام کرد.
مرتضی حیدری در ادامه بیان کرد: کشورهای دوست و مسلمان به ویژه شیعیان لبنان، در اولویت برقراری ارتباط با ایران، قرار دارند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش تربیتی دوران کودکی و نوجوانی افزود: آثار و نتایج سفر نوجوانان لبنانی به ایران در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برای آینده‌ی هر دو کشور مسلمان، مثبت خواهد بود.
مدیر هماهنگی امور استان‌ها اظهار داشت: زیارت اماکن مقدسی مانند حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برای نوجوانان لبنانی بسیار ارزشمند و از جمله آرزوهای آن‌هاست و آن را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند.
حیدری خاطرنشان کرد: زیارت این قبور شریف موجب افزایش معرفت، تعمیق و تحکیم اعتقادات دینی نوجوانان می‌شود و این همان اصل مهمی است که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و دیگر مراجع بزرگوار از ما انتظار دارند.
بر اساس این گزارش، زیارت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، مسجد جمکران و مرقد مطهر امام خمینی(ره) از جمله برنامه‌هایی است که برای این اردوی زیارتی، سیاحتی و فرهنگی اعضای نوجوان موسسه کشافه‌‌المهدی در نظر گرفته شده است.
بازدید از مراکز فرهنگی هنری کانون، اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان ایرانی و لبنانی در مراکز فرهنگی هنری و بازدید از اماکن تاریخی از دیگر برنامه‌های این اردو به شمار می‌رود.
اردوی نوجوانان این موسسه به ایران، روز ششم تیر آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.