فیلم‌های کانون نامزد دریافت 13 پروانه زرین جشنواره کودک اصفهان

هفت فیلم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دست‌کم نامزد دریافت 13 جایزه‌ی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در حالی که این جشنواره روز بیست و یکم مهر به پایان می‌رسد بر اساس اعلام سایت رسمی جشنواره، نام فیلم ‌بلند سینمایی "آقای مدیر" به کارگردانی حسن آقاکریمی در میان نامزدهای دریافت پروانه زرین جشنواره در بخش بهترین کارگردانی و همین جایزه برای نگارش فیلم‌نامه توسط رضا حیدرنژاد قرار گرفته است.
علی اکبر برزگر بازی‌گر نقش مرادو در فیلم "مرادو" به کارگردانی مجتبی صفرعلیزاده نیز با رای هیات داوران، با 8 نامزد دریافت پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان در بخش فیلم‌های بلند ویدیویی رقابت می‌کند.
بر همین اساس مهمترین موفقیت در جشنواره فیلم اصفهان به فیلم پویانمایی "چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟" به کارگردانی هادی یقین‌لو اختصاص دارد که در هر 4 بخش جوایز پویانمایی، نامزد دریافت پروانه زرین شده است.
بر این اساس این فیلم همراه با فیلم "آواز شب" به کارگردانی معین صمدی برای دریافت پروانه زرین بهترین اثر کوتاه یا نیمه بلند (کارگردان) در میان نامزدهای این بخش قرار گرفته است.
در کنار این، نام فیلم "چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟" به همراه فیلم "ننه کلاغ و روباهه" به کارگردانی محمد علی سلیمان‌زاده در میان نامزدهای دریافت پروانه زرین بهترین کارگردانی نیز قرار دارد.
فیلم هادی یقین‌لو همچنین برای دریافت پروانه زرین جایزه هیات داوران نیز با دو فیلم دیگر رقابت می‌کند.
در بخش بهترین دست‌آورد فنی و هنری(کارگردان) نیز باز هم این فیلم و 3 فیلم دیگر کانون به نام‌‌های "ماه مهربان" به کارگردانی نازنین سبحان سربندی و "آواز شب" و"راز آن درخت" به کارگردانی معین صمدی در میان نامزد‌های دریافت پروانه زرین جشنواره قرار گرفته‌اند.
احسان برآبادی طراح پوستر فیلم "کلانتری غیر انتفاعی" ساخته‌ی یدالله صمدی نیز نامزد دریافت پروانه زرین بخش مسابقه مواد تبلیغی شده است.
این در حالی است که احتمال دریافت جایزه‌های دیگری در بخش‌های جنبی و جوایز سازمان ها و ارگان‌ها به فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد.
آیین پایانی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان عصر روز جمعه 21 مهر  در مجموعه ورزشی گل نرگس اصفهان برگزار می‌شود.
13 فیلم کانون طی روزهای برگزاری جشنواره در بخش مسابقه جشنواره اصفهان به نمایش گذاشته شد.