هادی یقین‌لو جانشین میرهادی شد

سکان سرپرستی مدیریت امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به هادی یقین‌لو کارگردان مطرح سینمای پویانمایی ایران سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی گنج کریمی معاون تولید کانون با صدور حکمی بهترین کارگردان فیلم‌های پویانمایی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک ونوجوان اصفهان را جایگزین لیلا میرهادی مدیر سینمایی کانون کرد و از وی خواست که به آثار خلاقه و استعدادهای جوان توجه بیشتری نشان دهد.
لیلا میرهادی که در کارنامه‌ی هنری خود ساخت فیلم‌های ارزشمندی برای کودکان ونوجوانان را ثبت کرده است پس از 30 سال خدمت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ابتدای دی 1391 به جمع پیش‌کسوتان پیوست.
در آیینی که به منظور تودیع این کارگردان و مدیر سینمایی با حضور مدیرعامل و معاونان و مدیران و کارکنان کانون برگزار شد ضمن تجلیل از وی حکم انتصاب هادی یقین لو به عنوان سرپرست جدید امور سینمایی کانون نیز خوانده شد.
هادی یقین‌لو تاکنون فیلم‌های پویانمایی متعددی را کارگردانی کرده است که این آثار در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی حضور داشته و موفقیت هایی را کسب کرده است.
این هنرمند متولد سال 1353 در تهران دارای کارشناسی کارگردانی سینما در زمینه‌هایی مانند کارگردانی، نویسندگی، طراحی شخصیت، تدوین‌گری، صدا گذاری، مدل‌سازی سه بعدی، اجرای جلوه‌های ویژه و طراحی انیمیشن فعالیت کرده است.
در کارنامه‌ی هنری وی - که آخرین اثرش "چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟" به عنوان بهترین فیلم پویانمایی بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک اصفهان انتخاب شد - فیلم‌های دیگری نیز با نام‌های "مداد قرمز و کلاغ سیاه" و "دوست عزیز و رفیق لذیذ" و  "سفر میوه‌ها"    در مقام کارگردانی ثبت شده است.
او در دو فیلم "رستم و اسفندیار" و "یار هم، کنار هم" نیز به عنوان تدوین‌گر نقش‌آفرین بوده است.
یقین‌لو همچنین در حوزه‌‌ی فیلم‌های تبلیغاتی, اینترنتی، ویدئو موزیک، آموزشی، چندرسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، جلوه‌های ویژه، طراحی و ساخت وب‌سایت و عنوان‌بندی فیلم آثار متعددی طراحی و تولید کرده است.
در همین حال در حکم انتصاب سرپرست جدید مدیریت امور سینمایی کانون بر مواردی مانند تدوین مبانی شاخص‌های کمی و کیفی در حوزه تولید فیلم و انیمیشن برای کودکان و نوجوانان، تدوین برنامه 5 ساله مدیریت امور سینمایی با توجه به اهداف، سند و چشم‌انداز کانون و تقویت شوراهای سینمایی، انیمیشن و اقتباس و موسیقی با تشکیل تیم‌های کارشناسی و برگزاری جلسات مستمر تاکید شده است.
معاون تولید کانون در این حکم ، ایجاد زمینه‌های تعامل با مراکز فرهنگی هنری کانون در جهت تقویت فعالیت‌های عکاسی، فیلم‌سازی و فیلم‌نامه‌نویسی در مراکز، تولید فیلم‌های آموزشی و هنری ارزشمند و منطبق با نیازهای کودکان و نوجوانان و اهداف تربیتی کانون، برپایی جشنواره‌های هدفمند و تأثیرگذار فرهنگی در حوزه عکس، فیلم، فیلم‌نامه و انیمیشن و حضور مؤثر و برنامه‌ریزی شده در جشنواره‌های بین‌المللی و تعامل لازم برای عرضه آثار کانون در سطح بین‌المللی را از دیگر انتظارات خود از سرپرست امور سینمایی بر شمرده است.