کد خبر: 220558
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
آشنایی مربیان افغانی با  فعالیت‌های کانون  در همدان

گروهی از مسوولان و مربیان موسسه آموزشی توحید شهر هرات افغانستان در بازدید از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان از نزدیک با فعالیت‌های این مراکز آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بازدید که تعداد 45 نفر از مسوولان و مربیان موسسه آموزشی توحید افغانستان حضور داشتند پرویز ابراهیمی مدیرکل کانون استان همدان ضمن خیر مقدم و معرفی فعالیت‌های کانون در سه حوزه فرهنگی، هنری و ادبی به استفاده از ابزار هنر به عنوان واسطه تربیتی و زبان مشترک کودکان در جهان تاکید کرد و افزود: با همکاری و تعامل فرهنگی باید از این فرصت‌ها بیشترین بهره‌برداری را در پیشبرد اهداف فرهنگی داشت.
 مسوولان و مربیان موسسه آموزشی توحید شهر هرات افغانستان که به منظور کسب تجربه و تبادل فرهنگی به ایران سفر کرده‌اند با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان و بازدید از مراکز فرهنگی‌هنری از نزدیک با برخی فعالیت‌های این مراکز آشنا شدند.
 در عین حال محمود رضایی مسوول موسسه آموزش توحید در افغانستان نیز در این بازدید همکاری‌های مشترک میان مراکز آموزشی و فرهنگی دو کشور را موجب هموارتر شدن مسیر پیش روی نسل آینده دانست و اظهار امیدواری کرد این همکاری و تعامل باعث هم‌افزایی بیشتر بین کانون و مدارس افغانستان شود و شرکت کنندگان دراین اردو با دست‌آوردی خوشایند و قابل قبول همدان را ترک کنند.
وی از همکاری کانون با موسسه آموزشی توحید هرات قدردانی و خاطرنشان کرد: نخستین همکاری با کانون همزمان با خروج حاکمیت طالبان از افغانستان در سال‌1380، شروع شده و تاکنون در زمینه آموزش معلمان و مربیان و تجهیز کتاب‌خانه‌های مرکز به کتاب و برپایی اردوهای معلمان و دانش آموزان در ایران همکاری بسیار خوبی صورت گرفته است.
رضایی تصریح کرد: با توجه به مشترکات فرهنگی ایران و افغانستان و با کمک مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت قصه‌گویی که یکی از بهترین شیوه‌های انتقال مفاهیم به کودکان و نوجوانان بهره‌مند شدیم و با بومی‌سازی آن در افغانستان انجمن قصه‌گویی را تاسیس کردیم که این انجمن هر ساله با کمک و همکاری کانون جشنواره قصه‌گویی برگزار می‌کند.
مسوول موسسه آموزشی توحید افغانستان برگزاری جشنواره قصه‌گویی رضوی به میزبانی کانون را نیز بسیار با اهمیت دانست و افزود: ما افتخار این را داریم که مربیان موسسه در سال 91 به‌عنوان اولین گروه قصه‌گویان خارجی در این رویداد فرهنگی شرکت داشتند و دبیرخانه فرعی جشنواره قصه‌گویی رضوی در افغانستان راه‌اندازی شد.
بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی و جاذبه‌های گردشگری استان همدان از دیگر برنامه‌های اردوی این گروه افغانی است.
 گفتنی است این گروه از دهم تا سیزدهم مرداد در شهر همدان حضور خواهند داشت و پس از آن این شهر را به مقصد ساری در استان مازندران ترک می‌کنند.