کد خبر: 228071
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
اجرای نمایش «گرگ‌نامه» در جشنواره چادر خیال تاجیکستان

گروه نمایش عروسکی «گرگ‌نامه» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برای شرکت و اجرا در چهارمین جشنواره بین‌المللی چادر خیال عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش عروسکی کاری از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری کانون بیجار در استان کردستان است که روز 31 فروردین 1393 در کشور تاجیکستان به روی صحنه خواهد رفت.
این نمایش به دعوت تئاتر دولتی تاجیکستان طی روزهای برگزاری جشنواره (28 فروردین تا 4 اردیبهشت) در شهر دوشنبه  حضور خواهد داشت.
نمایش عروسکی "گرگ‌نامه" به کارگردانی سیدیاسر هاشم‌زاده مربی مرکز فرهنگی هنری کانون بیجار است که با شیوه‌ای آموزنده به محیط زیست و لزوم حفاظت از آن توجه کرده است و تاکنون نیز توانسته موفقیت‌هایی را در کشور کسب کند.
اعضای این گروه نمایشی را علیرضا کرمی، محمدرضا راستگو، محمد وطن‌خواه، محمد شاه‌محمدی و پارسا فریدونی به سرپرستی سهیلا شیخی مدیر کل کانون استان کردستان تشکیل می‌دهند.
نمایش عروسکی گرگ‌نامه داستان گرگی را روایت می‌کند که در محیطی آلوده و کثیف زندگی می‌کند و روزی از شدت گرسنگی تخم مرغی را به دست می‌آورد و با آرزوی تبدیل شدن به مرغ از آن نگهداری می‌کند اما به محض به دنیا آمدن، جوجه او را "مامان" خطاب می‌کند و گرگ به خاطر حس مادر و فرزندی که میان آن‌ها ایجاد شده هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند جوجه را بخورد و در ادامه اتفاقات جالب و آموزنده‌ای روی می‌دهد.
در عین حال این نمایش عروسکی سال 1392 در پانزدهمین جشنواره نمایش عروسکی کانون در اراک مقام اول کارگردانی و عروسک‌گردان این جشنواره را به خود اختصاص داد.
این نمایش پیشتر در مرحله‌ی منطقه‌ای همین جشنواره در شیراز مقام اول کارگردانی، عروسک‌سازی، عروسک‌گردانی، نویسندگی نمایش‌نامه عنوان نمایش برگزیده سال را به دست آورده بود.
گفتنی است: روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از این نیز گروه‌های نمایشی دیگری را از استان‌های آذربایجانغربی، مرکزی و خراسان رضوی به جشنواره چادر خیال اعزام کرده بود.