سامانه پژوهشی و تحقیقی آثار امور سینمایی کانون راه‌اندازی می‌شود

سامانه‌ی پژوهشی و تحقیقی از تمامی آثار تولید شده در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، حسن آقاکریمی سرپرست جدید امور سینمایی کانون در مراسم یادمان «روز ملی سینما» با بیان این مطلب افزود: احیای چرخه تولید آثار سینمایی، کوتاه و پویانمایی، تغییر ساختار تجهیزات و امکانات سنتی به دیجیتال و تبدیل آرشیو نسخه‌های نگاتیو به دیجیتال از جمله برنامه‌های این واحد خواهد بود.
هم‌چنین برگزاری نشست‌های تخصصی، نمایش فیلم و آسیب‌شناسی سینمای کودک و نوجوان و تعامل و همکاری با فیلم‌سازان و کارشناسان حوزه سینمای کودک و نوجوان و احیای جایگاه امور سینمایی کانون در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های سرپرست جدید امور سینمایی کانون به شمار می‌رود.
در عین حال در بخشی از این نشست مهدی باقری معاون تولید ضمن بیان سیاست‌های کانون در بخش سینمایی عنوان کرد: امور سینمایی در سال 1393 بیشترین بودجه در بین مدیریت‌های زیر مجموعه معاونت تولید را به خود اختصاص داده است تا بستر لازم برای تولید آثار فاخر و پیشرو فراهم شود.
در همین حال در یادمان «روز ملی سینما» از تلاش‌ها و فعالیت‌های شایسته امور سینمایی در نزدیک به نیم قرن گذشته تقدیر شد و در عین حال نظرها و ایده‌های ارزنده‌ای از سوی تعدادی از سینماگران و کارگردان‌های کانون برای اعتلای امور سینمایی در عرصه ملی و بین‌المللی هم‌چون سال‌های گذشته مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است روز 21 شهریور، سینمای ایران 114 ساله شد و نزدیک به دو دهه از نام‌گذاری «روز ملی سینما» می‌گذرد و هر سال شاهد برگزاری جشن‌های سینمایی در بین صنوف و مراکز سینمایی هستیم.