کد خبر: 240924
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
تاکید وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت ورود محصولات کانون به مدارس

وزیر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای نظام آموزشی کشور یک فرصت خواند و بر اهمیت ورود تولیدات کانون به مدارس تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکترعلی اصغر فانی این مطلب را دردیدار نوروزی با مدیرعامل و مسوولان کانون بیان کرد و گفت: خروجی‌های کانون می‌تواند بهترین جاذبه‌ها را برای دانش آموزان فراهم آورد و ضروری است که کانون و معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش زمینه‌های ورود این محصولات را به مدارس فراهم کنند.
وی تولیدات کانون را محصولاتی ارزشمند دانست که برای دانش‌آموزان در سطوح مختلف تحصیلی قابل استفاده است و در عین حال افزود: علاوه بر تولیدات باید از تجربه‌های کانون زبان ایران هم برای آموزش زبان به دانش‌آموزان استفاده کنیم.
وزیر آموزش و پرورش با اذعان به این که  مشکل توسعه‌ی فعالیت‌های کانون زبان، جذب مدرسانی در سطح و ترازعلمی این موسسه است، از کانون زبان به عنوان یک مجموعه انقلابی - که محتوایی مناسب تولید می‌کند و مورد اعتماد خانواده‌هاست  یاد کرد که می‌تواند از ظرفیت‌های مدارس و معلمان آن برای آموزش زبان به دانش‌آموزان استفاده کند.
فانی با تاکید بر این که برای ورود به جهان آینده نیازمند بالابردن توانایی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان کشور هستیم، خاطرنشان کرد مدرک زبان از سوی کانون زبان ایران و مدرک مهارت‌های هفت‌گانه رایانه‌ای (ICDL) از سوی وزارت آموزش و پرورش در کنار یک دیپلم تحصیلی باعث می‌شود که جوانان ایرانی در آینده کمتر با مشکل بی‌کاری روبرو شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک آغاز سال جدید به حاضران، همچنین یادآور شد که وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته زیرساخت‌های ارزشمندی در حوزه‌های آموزشی ایجاد کرده است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.
وزیرآموزش و پرورش تصریح کرد که این زیرساخت‌ها با صرف هزینه و مبتنی بر مطالعات علمی و استفاده از تجربه‌ها پی‌ریزی شده و برای طراحی آن نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو مورد مطالعه قرار گرفته است.
در این دیدار که جمعی از مدیران حوزه ستادی حضور داشتند، مدیرعامل کانون نیز با ارایه‌ی یک گزارش، از تحولاتی که برای سامان‌دهی روند حرکت کانون در سال 1393 صورت گرفته است، سخن گفت.
علیرضا حاجیان‌زاده توضیح داد که 14 راهبرد برای حرکت کانون در سال 1394 طراحی شده است و برای اجرا در سال 95 نیز علاوه بر برنامه‌ی سالیانه، برنامه‌‌ی پنج‌ساله ششم کانون نیز تا شش ماه آینده طراحی خواهد شد.