حفظ طبیعت و بحران آب موضوع اردوهای تابستانی کانون

اهمیت حفظ محیط‌زیست و بحران آب در کشور عنوان موضوع‌های پیشنهادی در آیین‌نامه‌ی اجرایی اردوهای تابستانی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اردو از جمله فعالیت‌های هیجان‌انگیز و جذاب برای نوجوانان است که خاطرات آن هم‌واره در ذهن شرکت‌کنندگان باقی می‌ماند و با توجه به ویژگی‌های ذاتی‌ آن قابلیت تلفیق چندین فعالیت را دارد.
بر همین اساس اداره کل آفرینش‌های فرهنگی کانون با ابلاغ آیین‌نامه‌ای به تمامی مراکز کانون سراسر کشور اعلام کرده: اردوهای سال 94 با هدف کلی «تقویت مهارت‌های زندگی در کودکان و نوجوانان به سبک ایرانی-اسلامی» به گونه‌ای که بر تمامی رفتار‌ و عملکرد آن‌ها تاثیر داشته باشد، پیش‌بینی شده است.
به گفته محسن حموله مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون، در این آیین‌نامه پیام‌هایی از قبیل: «آب یعنی زندگی»، «آب آبادانی است»، «من زمین را دوست دارم» و «زمین را تنها نگذاریم» برای اردوهای سال94 کانون در استان‌ها پیشنهاد شده است.
وی هم‌چنین گفت: بر اساس این آیین‌نامه‌، اردوهای امسال به صورت استانی برگزار می‌شود و در صورت فراهم‌بودن زمینه و شرایط لازم، هر استان می‌تواند برای اعضای دختر یا پسر نوجوان 12 تا 14 و یا هر دو گروه در فاصله زمانی 15 مرداد تا 20 شهریور به صورت جداگانه اردو برگزار کند.
بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر و دسترسی به نسخه‌ی کامل آیین‌نامه اجرایی اردوهای اعضای مراکز فرهنگی‌هنری به شکل الکترونیکی به پایگاه اطلاع‌رسانی کانون به نشانی www.kanoonnews.ir  مراجعه کنند.

آیین‌نامه‌ی اجرایی اردوهای تابستانی اعضای مراکز کانون