«پایان رویاها»ی محمدعلی طالبی در مرحله پیش تولید

پیش تولید فیلم بلند «پایان رویاها» به نویسندگی و کارگردانی محمدعلی طالبی و تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی آغاز می‌شود.

محمدعلی طالبی در گفت‌وگو با اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون گفت: فیلم‌نامه این فیلم سینمایی در فضای شمال و با فرهنگ مردم این منطقه از ایران آمیخته شده است.
این کارگردان باسابقه سینمای ایران در ادامه گفت: اقدام‌ها و توافق‌های اولیه برای تولید فیلم «پایان رویاها» با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شده است.
کارگردان فیلم سینمایی «چکمه» در مورد فیلم‌نامه این طرح یادآور شد: چهار فیلم‌نامه به کانون تحویل دادم که در پایان شورای سیاست‌گذاری، فیلم‌نامه «پایان رویاها» را تایید کرد.
طالبی با بیان این‌که کار تصویربرداری این فیلم بلند 90 دقیقه‌ای به زودی آغاز می‌شود، گفت: از آنجایی که قبلاً در منطقه تالش فیلم ساخته‌ام و با فرهنگ آن منطقه آشنا هستم، «پایان رویاها» را در نیز در یکی از روستاها و منطقه‌های تالش استان گیلان فیلم‌برداری خواهم کرد.
کارگردان فیلم «کیسه برنج» خاطرنشان کرد: بخشی از فیلم‌برداری این اثر در فصل زمستان و بخش دیگری از آن در فصل بهار انجام خواهد شد و تا اواخر فروردین سال آینده آماده‌ی نمایش می‌شود.
وی با اشاره به این‌که برای ساخت این فیلم از بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران استفاده خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که این اثر در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان سال آینده اکران ‌شود.  
طالبی در مورد عوامل این فیلم سینمایی افزود: علی‌محمد قاسمی به عنوان مدیر فیلم‌برداری با این پروژه همکاری می‌کند و گفت‌وگویی نیز با حسن حسن‌دوست برای کارهای تدوین‌ صورت گرفته است.
«پایان رویاها» داستان پسرک هفت ساله‌ای به نام «توکا» است که در حادثه‌ای بینایی‌اش را از دست داده است. او به کره اسبی به نام «زیبا» علاقه پیدا می‌کند و بین این دو، دوستی عمیقی به وجود می‌آید، تا جایی که زیبا چشم و چراغ توکا می‌شود و یک روز پسرک را از مرگ حتمی نجات می‌دهد.
طالبی در کارنامه هنری خود ساخت آثاری مانند چکمه، تیک‌تاک، کیسه برنج، شهر موش‌ها 1 و سریال تلویزیونی گل پامچال را ثبت کرده و این اثر او نخستین تجربه همکاری وی با کانون به شمار می‌رود.
آخرین فیلم بلند سینمایی کانون، «آقای مدیر» در سال 1390 ساخته شد و «پایان رویاها» آغازگر مجموعه‌ای از فعالیت‌های جدید سینمایی است.
به گفته‌ی مسوولان کانون به زودی ساخت چند فیلم بلند سینمایی و انیمیشن نیز در این مجموعه آغاز می‌شود.