کد خبر: 253519
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
به‌خود ببالیم که کودکی را از یاد نبرده‌ایم!

فرصت ارتباط چهره به چهره و مستمر با کودکان و نوجوانان، همراهی با آنان و خانه کردن در دل‌هایشان، نعمتی است که خداوند به کانونی‌ها و به ‌ویژه مربیان هنرمند و دلسوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عطا فرموده است. گویی خداوند مهربان این فرصت را فراهم کرده است تا در گیرودار مشکلات و پیچ و خم‌های زندگی ماشینی، بتوانیم لحظاتی سرشار از هنر و ادبیات و آمیخته با مهربانی و امید به فردایی بهتر را تجربه کنیم.

در این تجربه، مربیان و کارشناسانِ توانمند و پر‌انرژی، دست کودکان و نوجوانان را می‌گیرند و آنها را به دنیای رؤیایی قصه‌ها می‌برند و با افسون شعر آشنایشان می‌کنند و دریچه‌های دانش و فرهنگ را به رویشان می‌گشایند و در مسیر چگونه زیستن و چگونه بودن همراهی‌شان می‌کنند، ولی ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود و اگر از زاویه‌ای دیگر بنگریم، کودکان و نوجوانان، به‌ویژه اعضای فعال هم در واقع دست ما کانونی‌ها را می‌گیرند و با خود به دنیای باصفای کودکی می‌برند و با حضور و همراهی‌شان، با نقش‌های خیال‌انگیزی که می‌زنند، با شعرها و قصه‌هایی که می‌آفرینند، با کنجکاوی‌ها و پرسش‌هایی که پیش رویمان می‌گذارند و با نگاه گرم و لبخند مهربانشان، کاری می‌کنند که ما در دنیای بزرگسالی غرق نشویم و کودکی را از یاد نبریم.
بی‌شک تجربه‌ی کار فرهنگی با کودکان و نوجوانان به ما ثابت کرده که آنها خوب فضا را درک می‌کنند و متوجه اند که مربیان دلسوز از جان و دل برایشان مایه می‌گذارند. آنها با همه‌ی کودکی خوبی‌ها و زیبایی‌ها را درمی‌یابند، صمیمانه به این مهربانی و دلسوزی هنرمندانه دل می‌بندند، همیشه خاطره‌های خوبِ روزها و ساعت‌های حضور در مراکز کانون و کار با مربیان را با خود نگه می‌دارند و قدردان تلاش‌ها و زحمات مربیان خود  هستند.
البته نیک می‌دانیم مربیان از عمق جان خود انرژی می‌گیرند و برای آفرینش لحظه‌های زیبا وهنرمندانه، پرورش توان تفکر و ایجاد فرصت رؤیاپردازی، با تمام وجود به مخاطبان کودک و نوجوان خود مهربانی می‌کنند و تمام داشته‌هایشان را در اختیارشان می‌گذارند، و از همین روست که حضوری همیشگی در دل این دسته از کودکان می‌یابند و سخنشان مورد قبول مخاطبان واقع می‌شود که آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
مربیان عزیز، آگاه، هنرمند و دلسوز، انتخاب شما برای پذیرش مسئولیت پرورش کودکان و نوجوانان، انتخابی شایسته و درخور ستایش است. بی‌شک کلام و نگاهی که به اعضای مشتاق کانون دارید می‌تواند تأثیری عمیق بر ذهن و روح آنها بگذارد، تخیل آنها را به پرواز درآورد، استعدادهای نهفته در درون وجودشان را شکوفا کند، فرصتی برای بروز قدرت ابتکار و خلاقیت آنها را فراهم سازد، مسیر زندگی‌شان را تغییر دهد و البته دریچه‌هایی به سوی خوشبختی و کمال به روی آنها بگشاید. بی‌تردید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردان تلاش و فعالیت  شما همراهان مهربان و علاقه‌مند به دانش و فرهنگ و هنراست و به وجودتان افتخار می‌کند.
ما باید شکرگزار فرصتی باشیم که خداوند منان برای خدمت به کودکان و نوجوانان ایران اسلامی در اختیار ما قرار داده و از حضور در کانون و  همکاری با کانون به خود ببالیم. همه ما به عنوان مربی، کارشناس، کارمند و... هرکدام با هر عنوان و در هر جایگاهی که در کانون به فعالیت می‌پردازیم باور داریم که خداوند ناظر فعالیت ماست و بر گوشه گوشه‌ی کار و تلاش و دلسوزی ما بینا و آگاه است و خوب می‌داند آن راز نهان که کانونی‌ها را در کنار کودکان و نوجوانان نگه می‌دارد چیزی جز عشق و کار عاشقانه برای بچه‌های این سرزمین نیست.
امید که در سایه‌ی الطاف بی‌انتهای پروردگار همواره در مسیر خدمت به کودکان و نوجوانان، نگاه بلندتان رو به افق‌های روشن فردا و فرداها باشد و قلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایتان بذر هنر و دانش و تفکر در دل و جان کودکان بکارد و دل‌هایتان همچنان سرشار از مهربانی و سخاوت باشد.