آغاز فصل جدید سینمای کانون با «پایان رویاها»

فیلم‌برداری پایان‌رویاها جدیدترین اثر سینمایی محمدعلی طالبی چند روزی است که در منطقه سوادکوه استان مازندران کلید خورده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در حالی‌که علی‌محمد قاسمی فیلم‌بردار سینما و عوامل دیگر ساخت این فیلم سینمایی از روز 15 فروردین کار خود را در منطقه‌ای زیبا و جنگلی در شمال کشور آغاز کرده‌اند. روز 19 فروردین علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز در محل ساخت این فیلم حاضر شد و از کارگردان مشهور سینمای ایران و دست‌اندرکاران ساخت فیلم قدردانی کرد.
حاجیان‌زاده به طالبی گفت: ساخت این فیلم سینمایی از سوی کانون پس از چند سال رکود و سکوت در این حوزه، تعداد زیادی از همکاران ما، مربیان و کارشناسان کانون سراسر کشور را خوشحال خواهد کرد و امیدوارم بتوانیم گام‌های دیگری برای درخشش دوباره سینمای کانون برداریم.
محمد‌علی طالبی در جریان این بازدید اظهار امیدواری کرد فیلم‌برداری این اثر 45 روز ادامه یابد و فیلم، مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.
کارگردان فیلم چکمه، با بیان این‌که به عنوان یک عضو و هنرجوی مراکز کانون و با همراهی مدیرعامل و معاون تولید کانون پس از سال‌ها موفق به ساخت فیلمی در کانون شده است، توضیح داد: این فیلم در فضای جنگل‌های شمال کشور فیلم‌برداری می‌شود و با توجه به فضای بومی آن تعدادی از هنرمندان سطح بالای تئاتر و سینما در مازندران نقش‌آفرینی می‌کنند تا بتوانیم به فضای بومی و لهجه محلی روستاهای این منطقه نزدیک شویم.
وی از علی‌محمد قاسمی مدیر فیلم‌برداری این اثر، حسین بشاش مدیر صدابرداری و حسن حسن‌دوست تدوین‌گر و بسیاری از عوامل دیگر پشت صحنه به عنوان بهترین‌های کشور در این زمینه‌ها نام برد و در پاسخ به سوالی درباره‌ی پیش‌بینی موفقیت‌های بین‌المللی فیلم یادآور شد: تقریبا بیشتر فیلم‌هایی من در نزدیک به 100 جشنواره جهانی جایزه گرفته اما امیدوارم این فیلم علاوه بر شرکت در جشنواره‌ها بتواند برای بچه‌های کانون و اعضای کودک و نوجوان نمایش داده شود؛ ظاهرا ما در خود کانون هم سالن‌های نمایش زیادی داریم و دوست دارم این فیلم بتواند به دست مخاطب اصلی خودش یعنی بچه‌ها و خانواده‌ها برسد.
بر همین اساس بخش‌هایی از فیلم پایان رویاها در حضور حاجیان‌زاده مدیرعامل، مناف یحیی‌پور معاون تولید، محمدرضا کریمی صارمی مدیرمرکز تئاتر و تئاتر عروسکی، مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و قاسم عزیززاده گرجی مدیرکل کانون استان مازندران فیلم‌برداری شد.
حاجیان‌زاده همچنین در سفر به مازندران به بند‌پی شرقی شهرستان بابل رفت و در یکی از مدارس این منطقه در جریان فعالیت‌های مرکز سیار روستایی کانون قرار گرفت و با کودکان و نوجوانان عضو این کتاب‌خانه کانون از نزدیک گفت‌و‌گو کرد.
مربیان کانون در این بازدید برای بچه‌ها قصه گفتند و شعر خواندند و بخشی از فعالیت‌های کتاب‌خانه را برای کودکان اجرا کردند.