کد خبر: 254489
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
«پایان رویاها»، فرصتی برای حضور جدی‌تر کانون در عرصه سینما

کارگردان و فیلم‌بردار سینمای ایران گفت: با ساخت فیلم پایان رویاها فرصت خوبی فراهم شده تا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بار دیگر به شکل جدی‌تر فعالیت‌های سینمای‌اش را آغاز کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علی‌محمد قاسمی فیلم‌بردار مطرح سینمای ایران که اکنون مدیریت فیلم‌برداری «پایان رویاها» آخرین اثر در دست ساخت محمد‌علی طالبی را بر عهده دارد، با بیان این مطلب افزود: کانون، گذشته درخشانی دارد و بسیاری از فیلم‌سازان خوب ما از همان فضایی که کانون در گذشته ایجاد کرده‌بودند، رشد کردند، فیلم‌های خوب آن‌ها نیز محصول چنین فضایی بود.
وی با بیان این‌که از همکاری با پروژه‌ای که کانون تهیه‌کننده آن است حس خوبی دارد، اظهار امیدواری کرد: با ساخت دوباره فیلم‌های سینمایی در کانون و مدیریت خوب این مجموعه، این اتفاق‌ها ادامه پیدا کند.
او که بعد از فیلم‌های سینمایی «باد و مه» و «قول»، سومین بار است که مدیریت فیلم‌برداری آثار محمد‌علی طالبی را برعهده دارد تاکید کرد: به لحاظ ذهنی با آقای طالبی هماهنگ هستیم با توجه به این‌که من به طبیعت بسیار علاقه‌مندم و با آن ارتباط تنگاتنگی دارم، شاید یکی از دلایل انتخاب من از سوی آقای طالبی هم این باشد؛ به هرحال سینما تصویر است و نور و رنگ و این هماهنگی بین فیلم‌بردار و کارگردان بسیار مهم است تا حرف هم را بفهمند و فیلم‌بردار بتواند در خدمت فضای قصه باشد.
مدیر فیلم‌برداری فیلم «جامه‌دران» با اشاره به حضورش در پروژه ساخت فیلم «پایان رویاها» یادآور شد: با توجه به حال و هوا و فضای قصه‌های آقای طالبی، افتخاری است که در خدمت این فیلم هستم؛ وقتی قصه را خواندم دیدم حس و حال و فضای قصه خیلی ویژه است و حضورم دست‌کم در بخشی از فیلم که مربوط به من و نور و تصویر و ترجمه فضای قصه به زبان تصویر است و البته تبدیل فضای ذهنی کارگردان از آن چه که هست به تصویر، می‌تواند حضور مثبتی باشد.
کارگردان فیلم «یادداشت بر زمین» ادامه داد: همه فیلم‌های آقای طالبی خاص و ویژه است و صداقتی که پشت صحنه کار وجود دارد به تصویر و فیلم هم منتقل می‌شود در پشت صحنه، اعتماد و صداقت متقابل وجود دارد چنان‌چه اگر در آن فضا دروغ بگوییم داخل صحنه هم نتیجه درست و دلنشینی به دست نخواهد آمد.
مدیر فیلم‌برداری فیلم «خیابان‌های آرام» با اشاره به این‌که پیشتر در یک یا دو فیلم کوتاه از جمله مستند بم با کانون همکاری کرده است، امکانات فنی برای ساخت فیلم پایان رویاها را مناسب عنوان کرد و گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های فنی سینما ایجاد شده است، دوربین و لنزهای خوبی که انتخاب کردیم و البته گروه باتجربه و حرفه‌ای که با این فیلم همکاری می‌کنند، امیدوارم در نهایت نتیجه خوبی به دست بیاید.
فیلم‌برداری پایان رویاها به کارگردانی محمد‌علی طالبی از روز 15 فروردین 1395 در سوادکوه منطقه شیرگاه مازندران آغاز شده است و گروه تولید این اثر سینمایی پیش‌بینی کرده‌اند که کار ساخت این اثر تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا کند.