کد خبر: 255791
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
تجلیل ارشاد ایلام از نمایش «دندان سپید آسمان» کانون

انجمن نمایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام از نمایش «دندان سپید آسمان» با نویسندگی و کارگردانی علیرضا آقایی از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون تجلیل کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گروه نمایش شاپرک کانون این نمایش را در ماه‌های اسفند 1394 و فروردین و اردیبهشت 1395 و در قالب طرح «تئاتر، مدرسه» در مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز خیریه و سیاه چادرهای عشایری ایلام و روستاهای اطراف آن اجرا کردند.
این تجلیل هم‌زمان با «اردیبهشت تئاتر ایلام» صورت گرفت و علاوه بر آن، بسیج هنرمندان و انجمن نمایش حوزه هنری استان نیز به جهت اجراهای خیریه این گروه در روستاها و سیاه چادرهای عشایری به صورت جداگانه از عوامل این نمایش قدردانی کردند.
در این نمایش، دندان شیری دختر پادشاه افتاده است. دختر پادشاه فکر می‌کند با داشتن ماه می‌تواند زیبایی دوباره دندان خود را به دست آورد برای همین، پدرش که پادشاه است تلاش می‌کند تا برای دخترش ماه را بیاورد و... محمد اکبریان، محمدامین بازوند، مینا بازوند، شیما دل‌هنر، مهرداد رضایی و حسنا صندوق‌آبادی بازیگران و بازی‌دهندگان عروسک این نمایش هستند.
همچنین محمد اکبریان دستیار کارگردان، بهناز مهدیخواه طراحی و ساخت عروسک، شیما دل‌هنر طراحی و ساخت عروسک‌های کاغذی، سپیده میرزایی و زینب آقایی طراحی و دوخت لباس را به عهده دارند.
بر همین اساس، شعرهای این نمایش سروده‌ی امیرحسین انصافی و آهنگ‌سازی آن را رامین عبدالهی انجام داده‌اند.
مجری طرح این پروژه سعید زین العابدینی و محمدرضا کریمی صارمی تهیه‌کنند‌گی آن را به عهده داشته است.
مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون با تهیه و تولید 23 نمایش در قالب طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» تلاش کرد تا مضامین کتاب‌های درسی و غیر درسی را به صورت نمایشی برای کودکان و نوجوانان اجرا کند.
این گروه‌های نمایشی با حضور در مدارس تهران و دیگر شهرهای کشور به اجرای این نمایش‌های شاد و آموزنده تا پایان سال تحصیلی 1394-1395 می‌پردازند.