کد خبر: 256768
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مراکز کانون آکنده از عطر دل‌انگیز فعالیت‌های قرآنی

بیشتر فعالیت‌های مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان رنگ و بویی معنوی و قرآنی به خود گرفته است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علاوه بر برپایی ویژه‌برنامه «مهمانی مهر و نیایش» در تهران - که با استقبال کودکان و نوجوانان تهرانی روبرو شد - بیش از 650 مرکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر کشور هم برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند تا بر اساس آن در عین ایجاد فضایی جذاب و معنوی، باورهای دینی و اطلاعات مذهبی بچه‌ها نیز تقویت شود.
محسن حموله مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در این باره گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از استان‌ها، روخوانی و روان‏خوانی قرآن، ذکر دعاهای هر روز ماه مبارک، بازدید از بقاع متبرکه و مساجد محل، برگزاری مسابقات قرآنی، آشنایی با موضوع‌های خاص قرآنی هم چون گیاهان، حیوانات، وقایع و... از نگاه قرآن، بحث آزاد و تدبر در آیات قرآنی، تصویرگری و نقاشی مفاهیم و قصه‌های قرآنی، قصه‌گویی، آشنایی با حدیث، آشنایی با احکام، برگزاری کارگاه ادبی و... از جمله این برنامه‌هاست.
وی یادآوری کرد این برنامه‌ها با محور‌های دینی و اسلامی و اغلب با موضوع قرآن برنامه‌ریزی شده است که به تناسب گروه‏های سنی مخاطبان اجرا می‌شود.
مدیرکل آفرینش‏های فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند برنامه‏های اجرا شده با تکیه بر فعالیت‏های کانون تعریف می‌شود اما اجرای برنامه‌هایی ویژه مانند برپایی سفره‌های افطاری و برنامه‌های ایام شهادت حضرت علی(ع) حال و هوایی صمیمی را در مراکز ایجاد کرده است.