کد خبر: 259111
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
«سفر جهانی» از آلمان به ایران آمد

نمایش سایه‌ای «سفر جهانی» کاری از پیتر مولر آلمانی در ایران به روی صحنه رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ایران این روزها میزبان دو هنرمند آلمانی است که به اجرای نمایش برای کودکان و برگزاری کارگاه برای مربیان و علاقه‌مندان حوزه‌ی نمایش می‌پردازند.
بر همین اساس، به دعوت اسیتژ و با حمایت سفارت آلمان در چهار روز متوالی پیتر مولر دست‌آورد سی و شش ساله‌ی خود در اجرای نمایش سایه‌ای را برای ایرانیان به نمایش می‌گذارد.
به گفته‌ی «سمیه نخستین» کارشناس اسیتژ، این گروه دو نفره پس از دو اجرا برای کودکان روزهای آینده با برگزاری کارگاه‌هایی به سفر خود ادامه خواهند داد.
بر همین مبنا روزهای دوم و سوم شهریور 500 کودک 6 تا 13 سال با حضور در سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانستند به تماشای اثری بنشینند که پیش از این در 30 کشور دنیا به روی صحنه رفته است.
«سفر جهانی» روایت زندگی یک پادشاه است که طی اتفاق‌هایی مجبور به فروش تکه‌هایی از تاج خود می‌شود تا بار دیگر امکان دیدن سرزمینش را داشته باشند. او پس از برگشت به وطن، دنیای جدیدی را برای مردمش به ارمغان می‌برد.
ماری فلت هنرمند دیگری است که در اجرای این اثر مولر را همراهی می‌کند. پیتر مولر که تمرکز خود را بر تکنیک سایه گذاشته است شهرت خود را مدیون تمرکز بر استفاده از ابزار ساده و کاربردی به دست آورده است.
این کارشناس با بیان این‌که روزهای پنج‌شنبه و جمعه دو کارگاه برای مربیان کانون، سیفژ و مربیان آزاد برگزار خواهد شد به سخنان خود این‌طور پایان داد: «قرار است در این کارگاه‌ها مربیان بیاموزند که چطور عروسک سایه‌ای بسازند. چطور آن را سه بعدی کنند و حرکات نرم و ریتمیک این عروسک‌ها با چه شیوه‌ای امکان پذیرتر است.»
بدیهی است که در روزهای حضور مولر و فلت در ایران ویشکا آسایش آن‌ها را به عنوان راوی همراهی می‌کند.