راه‌اندازی نخستین مرکز فراگیر کانون در کرمان

نخستین مرکز فرهنگی و هنری فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با حضور جمعی از مسوولان استانی در مرکز شماره یک شهر کرمان گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن روحی، مدیر کل کانون در آیین گشایش این مرکز با اشاره به سیاست کانون پرورش فکری برای بهره‌مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های کانون به‌ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شامل نابینا، ناشنوا و معلول جسمی حرکتی خاطر نشان کرد: امروز برای کانون روز ارزشمندی است و با بازسازی و مناسب‌سازی مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کرمان برای راه‌اندازی مرکز فراگیر کانون، از این پس کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه نیز می‌توانند در کنار دیگر هم‌سن‌وسالان خود از فعالیت‌های کانون بهره‌مند شوند.
وی با بیان این که تمام تلاش خود را برای توسعه‌ی مراکز فراگیر در سطح استان به کار خواهیم گرفت، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری چهار مرکز دیگر فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان  در کرمان نیز به فراگیر تبدیل می‌شود.
مدیرکل کانون کرمان با استناد به فرمایش‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کار مربیان در کانون، بیان داشت: تعدادی از مربیان کانون برای کار با کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و با تمام وجود تلاش می‌کنند تا خاطره خوشی را در ذهن مخاطبان خود رقم بزنند.
روحی گفت: در حال حاضر40 عنوان کتاب با خط بریل در کتاب‌خانه مرکز فراگیر موجود است و به‌زودی 40 عنوان کتاب دیگر نیز به این تعداد اضافه می‌شود.
وی با اشاره به این که تجهیزات استاندارد و کامل برای مراکز فراگیر هزینه‌بر است اظهار امیدواری کرد با حمایت مسوولان استان و خیران بتوان به زودی این مرکز را به تجهیزاتی که شایسته آن دسته از مخاطبان که دارای نیازهای ویژه هستند، مجهز کرد.
این مسئول یادآور شد: با همکاری اداره کل بهزیستی استان امکاناتی نظیر برجسته‌نگار و کتاب‌های بریل برای ارایه‌ فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری کانون به کودکان دارای نیازهای ویژه آماده شده است.
روحی با بیان این که کانون پرورش فکری با قدمت 50 ساله به اندازه سهمی که در تربیت انسان‌های موفق داشته از سهم اعتباری برخوردار نبوده است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری علی‌رغم مشکلات اعتباری استان، توانسته‌ایم رشد 40 درصدی در بخش اعتبارات داشته باشیم تا خدمات بهتری را به کودکان و نوجوانان ارایه دهیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری کرمان همچنین با قدردانی از مربیان و کارکنان ستادی کانون کرمان خاطرنشان کرد: نیاز جامعه، امروز تندتر حرکت کردن و بیشتر تلاش کردن است و خوشبختانه با تلاش مضاعف همکاران توانستیم سریعتر به اهداف مد نظر برسیم.
بنا بر این گزارش، خوانش دلنوشته ی کودکان دارای نیازهای ویژه توسط نوجوان روشندل راضیه سنجری از مجتمع آموزشی راه دانش ، اجرای سرود " فریاد بی صدا" توسط دختران دانش آموز مجتمع ناشنوایان فرزانه از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

برای پیشرفت کودکان دارای نیاز ویژه؛ با تمام توان از برنامه‌های کانون حمایت می‌کنیم
معاون استاندار کرمان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی بایستی برای فراهم آوردن بستر مناسب برای پیشرفت افراد دارای نیاز ویژه تلاش کنند؛ استانداری کرمان با تمام توان از برنامه‌های در این راستا حمایت و پشتیبانی می‌کند.
حمید ذکاءاسدی صبح امروز در آیین افتتاح مرکز فراگیر کانون در کرمان با ابلاغ سلام استاندار کرمان به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه گفت: دستگاه‌های اجرایی برای خدمات‌رسانی به این کودکان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.
ذکاء اسدی با اشاره به این که کودکی دوران تاثیرگذاری در زندگی هر فرد است، افزود: هرچه برای کودکان و نوجوانان بیشتر کار کنیم، بی‌تردید معضلات و آسیب‌های اجتماعی کمتر خواهد شد.
وی با بیان این که هر اندازه روی روح انسان کار شود کمبودهای جسمی کمتر به چشم می‌آید، خاطر نشان کرد: معلولیت نمی‌تواند انسان را از پیشرفت باز دارد همان‌گونه که در سال گذشته زهرا نعمتی بانوی معلول کرمانی به عنوان قهرمان و پرچمدار المپیک و پارالمپیک معرفی شد و افراد زیادی با وجود نقص جسمی توانسته‌اند مدال‌آور و افتخارآفرین باشند.
معاون استاندار کرمان تصریح کرد: خانواده‌ها و افراد معلول باید توجه داشته باشند که خداوند به اندازه توان انسان‌ها از آن‌ها مسوولیت می‌خواهد، بنابراین معلولیت یک نقص نیست بلکه نعمت الهی است چرا که خداوند افراد را به شیوه‌های مختلف مورد امتحان قرار می‌دهد.
ذکاء اسدی اذعان داشت: وظیفه‌ی اصلی ما به عنوان کسانی که عهده‌دار مسوولیت هستیم این است که روحیه خودباوری را در افرادی که نقص ظاهری و جسمی دارند تقویت کنیم و آن‌ها را به سمتی سوق دهیم که در مسیر پیشرفت و ترقی قرار گیرند.
نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با همکاری آموزش و پورش استثنایی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولان استان در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کرمان واقع در چهارراه ولیعصر (عج) آغاز به کار کرد.