درخشش «کلوچه‌های خدا» و «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره تئاتر همدان

نمایش «کلوچه‌های خدا» شش جایزه و لوح تقدیر و «کاغذ پاره‌ها» یک تندیس و دو دیپلم افتخار بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان را از آن خود کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیأت داوران، جایزه ویژه این جشنواره را به نمایش «کلوچه‌های خدا» به کارگردانی سیدآرش شریف‌زاده از طرح «کتاب، تئاتر» اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا کرد.
بر همین اساس در بخش نمایش‌نامه‌نویسی و بهترین کارگردانی تئاتر کودک، هیئت داوران دو تندیس جشنواره، جایزه نقدی و لوح تقدیر را به سیدآرش شریف‌زاده نویسنده و کارگردان نمایش «کلوچه‌های خدا» اختصاص داد.
همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین موسیقی به فرید نوایی، بهترین بازیگر زن به سحر زینعلی و بهترین بازیگر مرد به سعید حاج‌حیدری برای نمایش «کلوچه‌های خدا» تعلق گرفت.
نمایش «کلوچه‌های خدا» برگرفته از کتابی به همین نام، اثر کلرژوبرت نویسنده‌ی فرانسوی است. این نمایش داستان خرس کوچکی را روایت می‌کند که از خواب زمستانی بیدار می‌شود و همه جا را سرسبز می‌بیند اما نمی‌داند که چه‌طور برای این همه قشنگی از خدا تشکر بکند تا این‌که کلاغ به او گفت...
همچنین نمایش «کاغذ پاره‌ها» از طرح «تئاتر، مدرسه» به کارگردانی امیرمحمد انصافی از تولیدات اداره کل امور سینمایی و تئاتر کانون در بخش تئاتر خردسال این جشنواره، یک تندیس و دو دیپلم افتخار را به خود اختصاص داد.
بر همین اساس، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی این جشنواره به شیرین کاشفی بازیگر نمایش «کاغذ پاره‌ها» اهدا شد و زهرا مریدی برای نگارش نمایش‌نامه «کاغذ پاره‌ها» دیپلم افتخار دریافت کرد.
نمایش «کاغذ پاره‌ها» داستان دختری به اسم شادی است که ارزش و اهمیت کاغذ را نمی‌داند و در استفاده از آن اسراف می‌کند تا این که یکی از کاغذها به حرف می‌آید و او را به درخت تبدیل می‌کند...
این مراسم صبح روز 27 آذر در سالن بوعلی سینا شهر همدان با حضور مسوولان، هنرمندان تئاتر و میهمانان خارجی جشنواره برگزار شد.