درخشش اعضا و مربیان کانون در جایزه‌ی ادبی سپیدار

اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین جایزه‌ی ادبی سپیدار برگزیده شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دومین جایزه ادبی سپیدار که به موضوع محیط زیست در قالب شعر، داستان، عکس و فیلم اختصاص داشت، با معرفی برگزیدگان روز 29 دی به کار خود پایان داد.
بر همین اساس، در گروه آثار کودکان و نوجوانان زیر 12سال تندیس سپیدار، لوح تقدیر و جوایزی به «کسرا محمودی» عضو 7 ساله کانون استان کردستان برای داستان «دل درد نهنگ» و سپهر بالوئی 10 ساله از کانون شوش استان خوزستان برای گزارش داستانی «حیوان باشکوه جنگل» اختصاص یافت.
همچنین «مطهره مصطفی‌لویی» از کانون استان گلستان برای تحقیق «با گیاهان نفس بکشیم، از آن‌ها انرژی تهیه کنیم»، «آوا شادمانی» از کانون قشم برای فیلم مستند «خیار دریایی و توتیا» و «فاطمه کشاورز» از مرکز خُرامه کانون استان فارس برای شعر «تک درخت خشک و پژمرده» در گروه آثار کودکان و نوجوانان رده‌ی سنی نوجوان، تندیس سپیدار، لوح تقدیر و جوایزی را از آن خود کردند.
در عین حال، لوح تقدیر و هدیه نقدی این جایزه‌ی ادبی، به مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون برای تشویق و راهنمایی بچه‌ها به «راحمه شهریاری» از مرکز گلستان، «فاطمه غلامزاده‌نخلی» از مرکز هرمزگان و «مرتضی حاتمی» از مرکز ایلام اهدا شد.
سخنرانی وزیر آموزش و پرورش، قرائت بیانیه‌های هیات داوران بخش کودک و نوجوان و بخش آثار بزرگسالان، ‌تقدیر از مرضیه برومند کارگردان تئاتر کودک به عنوان سفیر سپیدار، اجرای موسیقی محیط زیستی، ارائه چند اثر از کودکان از سوی آن‌ها از دیگر برنامه‌های دومین جایزه سپیدار بود.
این مراسم با حضور احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و... در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری برگزار شد.