کد خبر: 266692
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
آزمون کشوری آموزش غیرحضوری کارکنان کانون برگزار شد

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آزمون دوره‌های آموزش غیرحضوری «راهنمای سفیران سلامت» و «محیط زیست و دولت سبز» شرکت کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تعداد شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها که روز پنج‌شنبه 5 اسفند در بین کارکنان کانون سراسر کشور برگزار شد، از مرز 3هزار و 300 نفر گذشت.
بر اساس این خبر، از این تعداد شرکت کننده، 286 نفر کارکنان ستادی کانون بودند که در سالن 1هزار متری (تیمچه) مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران به سوال‌ها پاسخ گفتند.
دوره‌‌ی «محیط زیست و دولت سبز» با هدف ارتقای سطح توانایی عمومی کارکنان دولت و افزایش بهره‌وری سازمان‌ها در راستای ارایه خدمات به مردم، ویژه بانوان و آقایان برپا شد.
اصول علم محیط زیست، آلودگی‌های مختلف و اثرهای آن بر محیط زیست، توسعه پایدار، ویژگی‌های اصلی الگوی محیط زیست جمهوری اسلامی ایران و اهداف کلان محیط زیست کشور از سرفصل‌های این دوره آموزشی است.
منابع و محتوای این دوره آموزشی غیرحضوری، بر اساس کتاب «محیط زیست و دولت سبز» نوشته مهندس فرود گراوند تهیه شده بود.
در عین حال، دوره‌‌ی آموزشی غیرحضوری «راهنمای سفیران سلامت» نیز با هدف افزایش سطح دانش و اطلاعات کارمندان نسبت به شاخص‌های سلامت و اصول خود مراقبتی ویژه بانوان کانون سراسر کشور برگزار شد.
مفهوم سلامت، پرسش‌نامه سنجش سلامت، برنامه عملیاتی برای ارتقای سلامت، آزمون سلامت روان و اعتماد به نفس در استرس، برنامه عملیاتی برای ارتقای سلامت روان، تشخیص افسردگی، برنامه عملیاتی برای حل مشکل اعصاب و روان، آمادگی برای فعال‌تر شدن، رژیم غذایی سالم، آمادگی برای کاهش وزن، توانمندی در روابط عاطفی و... از جمله سرفصل‌های این دوره است.
منابع این دوره آموزشی با پیشنهاد معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و تأیید مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری معرفی شده بود.
اداره کل آموزش و پژوهش کانون، منابع و شیوه‌نامه این دو دوره آموزشی را در تاریخ‌های 15 تیر و 8 شهریور برای مطالعه و آمادگی در آزمون برای کارکنان سراسر کشور ارسال کرده بود.
گفتنی است برای دوره‌‌ی «محیط زیست و دولت سبز» 4 ساعت گواهی آموزش و برای دوره «آشنایی با سفیران سلامت» 8 ساعت دوره آموزشی محسوب می‌شود.