اعضای کانون، برگزیدگان اولین دوره‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان

اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامهرمز و دزفولِ استان خوزستان در اولین دوره‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان خوش درخشیدند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراسم اختتامیه‌ی اولین دوره‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان عصر روز 10 اسفند 1395 با حضور دکتر صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و پیش‌کسوتان در سالن سینما تئاتر کانون برگزار شد.
براساس این خبر، ترنم علیپور، عضو 9 ساله‌ی مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری رامهرمز و باشگاه چل پلکون در استان خوزستان با معرفی کتاب «پپوچی» رتبه‌ی اول بخش «فیلم کوتاه» (50 ثانیه تا کتاب) جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان را از آن خود کرد.
اثر این عضو کانون چندی پیش در میان 5 فیلم برتر نامزدهای نهایی فیلم کوتاه (معرفی کتاب‌های کودک و نوجوان) قرار گرفته بود.
برهمین اساس، در بخش ارسال «نامه برای نویسنده» نیز نامه‌ی آیه سادات آذریان «رتبه‌ی اول» و شاهد شاهین‌زاده «رتبه‌ی سوم» به عنوان برگزیده شناخته شدند که هر دو عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون دزفول و باشگاه آسیاب‌های رعنا هستند. 
هم‌چنین در این مراسم از شیدا طاهری در بخش «نامه برای نویسنده»، حدیثه وکیلی در بخش «50 ثانیه تا کتاب» و از طاهره جودکی مربی فرهنگی‌هنری مرکز فراگیر شماره 24 کانون در شهرستان ری در بخش «مربیان» تقدیر شد.  
در عین حال، براساس رای هیات داوران، شهرستان ری در بخش «شهرهای فعال» به دلیل فعالیت‌های گسترده در تشکیل باشگاه و ترویج کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان به عنوان شهر شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.
دریافت لوح تقدیر معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه جایزه نقدی از طرف موسسه نشر شهر و کارت خرید اقلام فرهنگی از طرف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جوایز این برگزیدگان بود.
جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان کشور برنامه‌ی مستقلی است که براساس یکی از ایده‌های ارایه شده در برنامه‌های دو شهر اهواز و نیشابور برای اولین بار در سال 1395 به اجرا گذاشته شد که تاکنون 15 شهر کشور در این برنامه مشارکت داشته‌اند.
براساس این طرح هر 12 تا 15 کودک و نوجوان یک باشگاه کتاب‌خوانی تشکیل می‌دهند. این باشگاه‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگسراها، مجتمع‌های مسکونی، کتاب‌خانه‌ها، مدارس و هر جایی که کودکان و نوجوانان گردهم می‌آیند تشکیل می‌شوند.
گفتنی است جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان در بخش‌های «باشگاه‌های برگزیده»، «تقدیری‌ها»، «شهرهای فعال»، «نامه برای نویسنده»، «50 ثانیه تا کتاب» و «کتاب‌های برگزیده» برگزیدگان خود را معرفی کرد.