کد خبر: 267680
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
«پایان رویاها» شریف و شاعرانه است

فیلم «پایان رویاها»ی محمدعلی طالبی از هر لحاظ، شاعرانه و دوست داشتنی است و حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین بشاش که صدابرداری فیلم «پایان رویاها» را بر عهده داشت، با بیان این مطلب گفت: این اثر از جمله فیلم‌هایی است که هر کس با افتخار می‌تواند بگوید در آن کار کرده است و جزء سوابق خوب او به شمار می‌رود. هم در کنار طالبی بودن و هم خود فیلم، برای من باعث افتخار است.
صدابردار فیلم «فروشنده» در ادامه خاطرنشان کرد: کار کردن در کنار محمدعلی طالبی کارگردان سینمای کودک، برای من تجربه بزرگی بود. طالبی سالیان سال در این حوزه فعالیت کرده است و این سینما را به خوبی می‌شناسد. او از بچه‌های نابازیگر به خوبی بازی می‌گیرد و آن‌ها را در شرایط فیلم قرار می‌دهد.
بشاش در مورد صدابرداری این فیلم در مناطق جنگلی مازندران گفت: داشتن فضاهای بکر و لوکیشن‌های طبیعی از ویژگی‌های این فیلم بود و بیشتر کار در ارتفاعات منطقه شیرگاه استان مازندران انجام شد.
او یادآور شد: این فیلم مشکلات خاص خود را داشت که قابل کنترل نبود، در روزهای تعطیل فضای شمال شلوغ می‌شد ولی با مدیریت طالبی این مشکلات قابل حل بود.
بشاش افزود: در سینما کار کردن با کودکان دشوار است و فیلم «پایان رویاها» شرایط خاصی را می‌طلبید. البته وجود صحنه‌هایی که در آن حیوان نیز حضور داشت سختی کار را دو چندان می‌کرد.
او ادامه داد: در فیلم کودک، عوامل باید حواس‌شان باشد تا لحظه‌ای که پیش می‌آید را از دست ندهند.
این صدابردار سینما و تلویزیون توضیح داد: با این فیلم، ارتباط خوبی برقرار کردم و وقتی متوجه شدم که به جشنواره سال گذشته فیلم فجر راه پیدا نکرده است، برایم جای سوال بود. او افزود: در مقایسه با فیلم‌هایی که برای جشنواره انتخاب شده بود، «پایان رویاها» فیلم شریفی است و پیام دارد.
او با بیان این‌که، پایان رویاها اولین تجربه من در کار کودک بود، افزود: در فیلم کودک، عوامل باید در خدمت فیلم باشند. وقتی بازیگر فیلم، بزرگ‌سال باشد، چیزهایی با او کدگذاری و مشکلات برطرف می‌شود ولی در فیلم کودک، این اتفاق نمی‌افتد. عوامل باید دربست در اختیار کودک باشند تا اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد به درستی ثبت شود و لحظه‌های نابی که به وجود می‌آید، از دست نرود.
صدابردار فیلم «خشم و هیاهو» خاطرنشان کرد: زمانی که به عنوان دستیار صدابردار فعالیت می‌کردم با طالبی یک کار کودک انجام داده بودم. طالبی جزء اساتیدی است که سابقه کار با کودک را در پرونده خود ثبت کرده و حرفی برای کودک دارد و سبک کارش کار با کودک است.
بشاش یادآور شد: وقتی با بازیگر کار می‌کنی، او نسبت به قصه و فیلم‌نامه شناخت دارد ولی کودک این‌طور نیست. سکانس به سکانس و پلان به پلانی که بازیگر باید انجام دهد را کارگردان بر عهده می‌گیرد و مشکل کارگردان دو چندان می‌شود.
وی اظهار امیدواری کرد که برای این فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره‌های خارجی اتفاق‌های خوبی رخ بدهد، چرا که این فیلم پتانسیل دارد.
این صدابردار سینما در پایان سخنانش به مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر این‌که تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته است، تبریک گفت و در ادامه تصریح کرد: کانون یک کار شریف مثل خیلی از فیلم‌های دیگر خود، ساخته است.
گفتنی است بشاش، صدابرداری کار حرفه‌ای خود را به عنوان دستیار زنده‌یاد یدالله نجفی آغاز کرده و پس از آن، صدابردار مستقل فیلم‌های زیادی بوده است،
فیلم «پایان رویاها» به بخش مسابقه بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر که روزهای 1 تا 8 اردیبهشت 1396 در تهران برگزار می‌شود، راه یافته است.