کد خبر: 269493
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
انیماتور کانونی داور جشنواره انیمیشن انسی فرانسه

مریم کشکولی‌نیا انیماتور و کارگردان به عنوان داور بخش فیلم کوتاه در چهل و یکمین جشنواره‌ی انیمیشن انسی فرانسه حضور یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کشکولی‌نیا که پیش‌تر نیز با اثری از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مسابقه حضور یافته بود، درباره‌ی این جشنواره سخن گفت.
این کارگردان درباره‌ی این حضور گفت: «تاکنون سه بار کارهای من در جشنواره انسی حضور داشته است. اولین بار فیلم «در خانه ما» در سال 2009 و بعد فیلم «تونل» در 2012 و فیلم «وقتی بچه بودم» به تهیه کنندگی کانون در سال 2015 در این جشنواره حضور داشت. اما امسال از طرف مارسل جین دبیر جشنواره برای داوری بخش مسابقه انیمیشن کوتاه دعوت شدم. جشنواره از 22 تا 27 خرداد برگزار شد.»
وی ادامه داد: «مسابقه جشنواره انسی در چند بخش است که من یکی از سه داور مسابقه بخش انیمیشن کوتاه بودم. درباره حضور در داوری جشنواره انسی باید بگویم بسیار تجربه خوبی بود و برای من مثل یک کلاس دانشگاهی آموزنده بود.
کشکولی‌نیا توضیح داد: داوری کمی با ایران متفاوت بود. هر روز داورها به اتفاق منشی گروه در سکانس فیلم کوتاه همراه با تماشاچیان کارها را می‌دیدند و نظرهای خود را یادداشت می‌کردند و بعد از اتمام سکانس در یک جلسه نیم ساعته با حضور منشی گروه درباره کارها صحبت می‌کردند. در نهایت چند فیلم را برای داوری نهایی نگه می‌داشتیم و بقیه را حذف می‌کردیم. در جلسه نهایی روی کارهایی که نگه داشته بودیم به دقت بحث و گفت‌وگو کردیم تا به نتیجه نهایی برسیم. در انتها خوشبختانه از انتخاب‌ها راضی بودیم و دبیر جشنواره و بسیاری از داورهای بخش‌های دیگر از انتخاب ما اظهار خشنودی کردند.»
این هنرمند از حضور یک اثر ایرانی در این بخش خبر داد و حضور همیشگی کشورمان در این جشنواره را نویدبخش اتفاق‌های حرفه‌ای‌تر دانست. کشکولی‌نیا گفت: «در جشنواره 2017 شیوا صادق‌اسدی با فیلمی که خودش تهیه کننده‌اش بود شرکت کرد. حضور قبلی او نیز با یک اثر کانون بود. داستان فیلمش درباره دختر نوجوانی است که عواطف و احساسات فروخورده‌اش، در قالب حیواناتی تجسم پیدا می‌کند که از جهان درونی او بیرون می‌آیند. اما هیچ کس پذیرای این حیوانات نیست.»
گفتنی است جشنواره انسی هر ساله در آغاز ماه ژوئن برگزار می‌شود. شروع این جشنواره به سال 1960 برمی‌گردد. در ابتدا این جشنواره به‌صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال 1998 به رخدادی سالانه تبدیل شد. در این جشنواره آثاری با تکنیک‌های مختلف می‌توانند به رقابت بپردازند.