نشست کارگروه تخصصی فعالیت سرود کانون

نشست کارگروه تخصصی فعالیت سرود در مراکز فرهنگی‌هنری با حضور کارشناسان این حوزه در اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نشست که با هدف ساماندهی بهتر این فعالیت در مراکز فرهنگی‌هنری برگزار شد، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون گفت: موسیقی و سرود از جمله فعالیت‌های فرهنگی‌ و هنری تاثیرگذار و ابزاری مهم برای تربیت کودکان و نوجوانان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
 وی با تاکید بر لزوم برپایی نشست‌های تخصصی موسیقی و سرود افزود: این فعالیت‌ها نباید با هدف درآمدزایی صرف صورت گیرد بلکه باید تلاش کنیم شان و جایگاه این دو هنر مهم به خوبی حفظ شود.
حسین علیجانی مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با ظرفیت‌سنجی و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های مورد نیاز مربیان در این زمینه، فعالیت سرود را در مسیر فرآیندی قرار دهیم و در ادامه به برگزاری جشنواره بیاندیشیم.
سودابه امینی معاون اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری و عضو کارگروه تخصصی فعالیت سرود نیز بر تربیت هوش موسیقایی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: موسیقی و سرود دو فعالیت مستقل است که هرکدام نیازمند برنامه‌ریزی خاص خود است.
وی در ادامه پیشنهاد کرد: در صورت امکان شورایی با عنوان «سرود و ترانه» در معاونت تولید کانون پرورش فکری تشکیل شود و یکی از ماموریت‌های این شورا فعالیت در زمینه تولید سرودهای مناسب برای کودکان و نوجوانان باشد.
مهدی آرایی کارشناس فرهنگی استان یزد، مهدی مردانی کارشناس ادبی قزوین، محبوبه مهرابی مربی فرهنگی کانون تهران، سهیل مطیعا مربی هنری کانون قم، مامک یحیی‌پور رییس گروه‌ هنرهای تجسمی، معصومه فاضلی‌مقدس، آذر مشهدی و فاطمه میرمحمدصادقی کارشناسان هنری اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون دیگر اعضای این کارگروه بودند که به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرهای خود در این زمینه پرداختند.
نشست کارگروه تخصصی فعالیت سرود در مراکز فرهنگی‌هنری کانون روز 20 تیر در اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد.